-
Reklāma un tās ietekme uz dažāda vecuma cilvēkiem
3.REKLĀMAS IETEKME UZ PATĒRĒTĀJU
Veicot pētījumu par reklāmas ietekmi uz dažāda vecuma cilvēkiem, nonācām pie secinājuma, ka reklāmas nepatīk un traucē gan jauniem, gan arī veciem cilvēkiem, bet tomēr ļoti lielu ļaužu skaitu tās ietekmē, lai kā viņi apgalvotu pretējo.
Reklāma tiek radīta, lai ietekmētu cilvēku domas un jūtas, patērētāju uzvedību un emocijas, vēlēšanās un sapņus. Bieži vien cilvēks iegādājas preces, kuras viņam nemaz nav nepieciešamas. Tas notiek tāpēc, ka reklāma spēj iedvest cilvēkā pārliecību par to, ka viņam reklamētā prece ir vajadzīga.
Mūsdienās reklāma visvairāk ieinteresē un piesaista tieši sieviešu uzmanību, jo viņas ir atbildīgas par mājsaimniecību un ikdienas pirkumu veikšanu. Sievietes par noderīgākiem uzskata tos mārketinga komunikāciju veidus, kas ļauj viņām ilgāk iedziļināties piedāvājumā, un, iespējams, veikt savstarpējo piedāvājumu salīdzinājumu - tie ir katalogi, tiešā pasta sūtījumi, reklāmas avīzēs un žurnāli. Savukārt vīrieši biežāk nekā sievietes novērtē vides reklāmu lietderīgumu – reklāmas uz sabiedriskā transporta līdzekļiem, uz ēku fasādēm, uz plakātiem ielās.
…
Mūsdienās reklāmai cilvēka dzīvē ir liela nozīme. Ar to mēs sastopamies katru dienu. Visur, kur vien cilvēks iet, viņam tiek piedāvāta kāda prece vai pakalpojums, kuru par tieši tev nepieciešamu padara reklāma. Mēs redzam, dzirdam reklāmas sludinājumus, kuros tiek stāstīts par jaunām precēm vai pakalpojumiem.21.gadsimtā reklāma sastopama it visur. Kaut gan vairums cilvēku uzskata, ka reklāmām uzmanību nepievērš, tomēr statistikas dati liecina par pretējo. Reklāmu veidotāji izmanto dažādus līdzekļus: humoru, iebiedēšanu, bērnu, sieviešu un dzīvnieku atainošanu, lai piesaistītu cilvēku uzmanību. Reklāma tiek radīta, lai ietekmētu cilvēku domas un jūtas, patērētāju uzvedību un emocijas, vēlēšanās un sapņus. Bieži vien cilvēks iegādājas preces, kuras viņam nemaz nav nepieciešamas. Tas notiek tāpēc, ka reklāma spēj iedvest cilvēkā pārliecību par to, ka viņam reklamētā prece ir vajadzīga. ANKETU ANALĪZE Lai izpētītu reklāmas ietekmi uz mērķa auditoriju, autores veica aptauju un izvēlējās konkrētu mērķa auditoriju, jauniešus vecumposmā no 18 līdz 27 gadiem un vecāka gada gājuma cilvēkus vecumā no 50 līdz 90 gadiem. Kopumā tika aptaujāti 40 respondenti un anketu rezultāti ir apkopoti diagrammās. 1. Kā Jūs domājat, vai reklāmas masu saziņas līdzekļos ir nepieciešamas? No 40 aptaujātajiem respondentiem 18 jaunieši uzskata, ka reklāmas masu saziņas līdzekļos ir nepieciešamas, bet 2 uzskata, ka nav. Turpretī 20 vecāka gada gājuma cilvēki uzskata, ka reklāmas ir vajadzīgas. 2. Kā Jūs vērtējat reklāmu ilgumu TV programmās? No 20 jauniešiem 3 atbildējuši, ka ir apmierināti ar reklāmu ilgumu TV programmās, 15 uzskata, ka reklāmas televīzijā rāda par ilgu, 2 atzīst, ka nav tam pievērsuši uzmanību. Turpretī, 10 vecāka gada gājuma cilvēki uzskata, ka ir apmierināti ar reklāmu ilgumu, 8 uzskata, ka reklāmas ir par ilgu un 2 respondenti nav pievērsuši tam uzmanību.