Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Baroks un klasicisms, rokoko un ampīrs no 17. līdz 19.gadsimtam', 1.
  • Konspekts 'Baroks un klasicisms, rokoko un ampīrs no 17. līdz 19.gadsimtam', 2.
  • Konspekts 'Baroks un klasicisms, rokoko un ampīrs no 17. līdz 19.gadsimtam', 3.
  • Konspekts 'Baroks un klasicisms, rokoko un ampīrs no 17. līdz 19.gadsimtam', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Baroks mākslā
Oficiāls svinīgums, nedaudz ārisķības, dzīvesprieks
Eļļas tehnika, spilgtas un tumšas krāsas, gaismu un ēnu spēles
Iespaidīgi darbu izmēri
Reliģiski (ekstāzes) un mitoloģiski (alegorijas) sižeti, retāk sadzīves ainas
Teatralitāte, samākslotas pozas
Figūrām un objektiem nav skaidru robežu
Gaismas efekti, puskaila miesa un drapērijas
Telpiskums un kompozīcijas atvērtība
Dramatisms, kustība, emocijas
Baroks iesākas kupolu glezniecībā, kas rada atvērtu debesu iespaidu
Griestu, kupolu gleznojumi
P.P.Rubenss “Persejs un Andromeda”; “Dievmāte ar bērnu un svētajiem”; “Virsavija”; “Spānijas Filips IV”
J.Jordāns “Bakhanalija”; “Jauna cilvēka portrets”
F.Sneiderss “Klusā daba ar medījumu”
A.van Deiks “Kupidons un Psīhe”; “Jupiters un Antiope”; “Svētais Juris un pūķis”
“Čārlzs I”
B.E.Muriljo “Svētā ģimene”; “Pasludināšana”
D.Velaskezs “Princis Baltazars Karloss”; “Jaunavas kronēšana” “Galminieces”
“Infanta Margarita”
Rembrants “Pašportrets”; “Pašportrets ar Saskiju”; “Danaja” “Pazudušā dēla atgriešanās”; “Svētā ģimene”; “Samsons un Dalila”
Baroks tēlniecībā
Emocionalitāte, dinamisms (kustība), teatralitāte
Alegoriski tēli kapu pieminekļos un dzimtas kapenēs
 Strūklakas pilsētu un piļu laukumos
 Skulpturāli portreti
 Skulptūras pilsētu un ēku fasāžu izrotāšanai
 Bronza, marmors, stuks – skulptūru materiāls
Navona un Trevī strūklakas Romā
Petrodvoreca
L.Bernini “Svētās Terēzes ekstāze”; “Apolons un Dafne”; “Dāvids”

Autora komentārsAtvērt
Atlants