• Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinošā analīze

     

    Referāts5 Politika, Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 1.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 2.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 3.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 4.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 5.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 6.
  • Referāts 'Latvijas Republikas Satversmes un Krievijas Federācijas Konstitūcijas salīdzinoš', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd spēkā esošā Krievijas Konstitūcija sastāv no preambulas un divām daļām. Pirmā daļa sastāv no 9 nodaļām un 137 pantiem, kas nostiprina politiskās, sabiedriskās, tiesiskās, ekonomiskās un sociālās sistēmas Krievijā, cilvēku tiesības un brīvības, Krievijas federatīvo uzbūvi, sabiedrisko varas institūciju statusu, kā arī Konstitūcijas izmainīšanas un labošanas kārtību. Otrā daļa reglamentē noslēguma un pārejas stāvokli, tādejādi tā darbojas kā konstitucionāli tiesisko normu nepārtrauktības garants.
Krievijas Federācijas Konstitūcijas struktūru var aprakstīt šādi:
Preambula
Pirmā daļa
1. nodaļa Konstitucionālās iekārtas pamati (1.-16. pants)
2. nodaļa Cilvēka un pilsoņa tiesības un brīvības (17.-64. pants)
3. nodaļa Federatīvā uzbūve (65.-79. pants)
4. nodaļa Krievijas Federācijas prezidents (80.-93. pants)
5. nodaļa Federālā sapulce (94.-109. pants)
6. nodaļa Krievijas Federācijas valdība (110.-117. pants)
7. nodaļa Tiesu vara (118.-129. pants)
8. nodaļa Vietējās pašvaldības (130.-133. pants)
9. nodaļa Konstitucionālie labojumi un konstitūcijas pārskatīšana (134.-137.pants)
Otrā daļa. Noslēguma un pārejas stāvoklis
Jāatzīmē, ka Krievijas Federācija, saskaņā ar KFK 1.pantu (Российская Федерация - Россия есть демократическое федеративное правовое государство с республиканской формой правления), tātad ir demokrātiska federatīva republika.
Tālāk aplūkošu Krievijas Konstitūcijas 4. nodaļu Krievijas Federācijas prezidents1 (80.-93. pants) un Latvijas Republikas Satversmes III nodalu Valsts prezidents, salīdzinot prezidentu ievēlēšanas veidu, to darbības funkcijas, kopīgās un atšķirīgās iezīmes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants