Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 1.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 2.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 3.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 4.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 5.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 6.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 7.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 8.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 9.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 10.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 11.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 12.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 13.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 14.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 15.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 16.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 17.
  • Prezentācija '18.gadsimta mūzika', 18.
Darba fragmentsAizvērt

18. gs. Vispārīgs mūzikas raksturojums
Mūzikas dzīve 18. gs. bija plaša un daudzveidīga, tajā galvenokārt dominēja divi stili – klasicisms un baroks.
Visintensīvāk mūzika attīstījās Vācijā, kur īpaši tika izkoptas oratorijas un mesas.
18. gs. gandrīz visās valstīs attīstījās operas žanrs, kam bija liela loma tālākā muzikālās kultūras attīstībā.
Gadsimta otrajā pusē, bagātinājusies ar itāļu un franču laicīgās mūzikas ietekmi, izveidojās Vīnes klasiskā skola, kurā J.Haidns, V.A.Mocarts, kā arī Vīnes skolai tuvie K.V.Gluks un L.van Bēthovens radīja izcilu simfonisko un kamermūziku.
Baroks
Baroka laikmets Eiropas kultūrā aptver 17. gadsimtu un 18. gadsimta pirmo pusi.
Mūzikā tas izpaudās kā nepastāvīgums, mainīgums, kas nomainīja renesanses sakārtoto, harmonisko, cēlo un skaisto pasaules modeli. Tajā izpaužas sāpju, izmisumu, afekta stāvoklis.
Vēlīnā baroka meistari - J.S.Bahs un G.F.Hendelis

Autora komentārsAtvērt
Atlants