Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 1.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 2.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 3.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 4.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 5.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 6.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 7.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 8.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 9.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 10.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības. Likumdošana, gadījumu analīze', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Neatbilstošā zīmola izmantošanā un negodīgā konkurencē tiek apsūdzēts arī ASV „Nisan Motor Co” uzņēmums, kurš savā reklāmas kampaņā ziņo, ka Brazīlijas autoražotājs „Ford Motor Co” no klientiem prasa pārāk daudz naudas. Reklāmā redzami divi reperi, kas attēlo "Ford" inženierus, saģērbušies rūpnīcas apģērbā, dzer šampanieti, lielās par naudu, ko nopelnījuši, nosakot modelim "Focus" pārāk augstu cenu. Reklāmas video fonā redzama automašīna "Focus". Ar šo video „Nissan” centās reklamēt jauno modeli „Tiida”, kas ir lētāks par „Focus”. „Ford” tomēr izdevās panākt to, ka reklāma vairs netiek demonstrēta. Pēc manām domām, šajā reklāma nav nekādu pārkāpumu, jo tā atkal ir salīdzinošā reklāma. Godīga konkurence, taču „Nissan” nedaudz pārspīlēja vizuāli attēlojot autoražotāja „Ford Motor Co” darbiniekus.
Mūzikas autortiesību pārkāpumā tika apsūdzēta reklāmas aģentūra „!MOOZ”, kuras radošais direktors ir Ēriks Stendzenieks. Aģentūra veidoja reklāmu apvienībai „Par labu Latviju” un tās saturā tika saskatīts plaģiātisms. Lai reklāmā izmantotu mūziku, ir nepieciešama tās autora piekrišana un atļauja, taču aģentūra „!MOOZ” nebija ar to rēķinājusies. Ēriks Stendzenieks gan noliedza, ka izmantotā dziesma esot The Cinematic Orchestra - To Build a Home, tās tikai esot līdzīgas, ar vienu noskaņu. Viņš pilnībā aizstāv savu viedokli sakot, ka tika veidota jauna dziesma studijā un tas nav nekāds plaģiātisms.
Lai arī sākotnēji visi pārmetumi, kurus saņēmu reklāmas aģentūra „!MOOZ” tika noliegti, Kustības „Par labu Latviju!” reklāmas video klipa veidotāji samaksāja autoratlīdzību par klipā izmantoto muzikālo pavadījumu kompānijai „Intrigue Music”, kas pārstāv izpildītāju Patriku Vatsonu (Patrick Watson), kura skaņdarbs izmantots PLL reklāmā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants