Vērtējums:
Publicēts: 09.07.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 1.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 2.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 3.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 4.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 5.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 6.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 7.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 8.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 9.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 10.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 11.
  • Referāts 'Rastru un vektoru grafika', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Rastru un vektoru grafika    3
1.  Rastru grafika    3
1.1.  Vēsture    3
1.2.  Tehnoloģija    3
1.3.  Rastrgrafikas redaktori    5
2.  Vektoru grafika    7
2.1.  Vēsture    7
2.2.  Tehnoloģija    7
2.3.  Vektorgrafikas redaktori    9
2.4.  Vektorgrafikas priekšrocības, salīdzinājumā ar rastra grafiku    9
  Secinājumi    11
Darba fragmentsAizvērt

Rastrgrafika - Grafiku vai zīmējumu attēlošanas veids, kurā līnijas displeja ekrānā veidotas no atsevišķiem punktiem (rastra elementiem). Katra punkta krāsu un gaišumu nosaka programma. [8]
1.1.Vēsture
Sešdesmitajos gados Džeks Bresenhems iemācījās kā zīmēt līnijas uz tolaik sauktās rastru iekārtas. Vēlāk viņš jau mācēja zīmēt apļus. Lerijs Roberts pierādīja homogēno koordinātu, matricu un slēpto līniju atrašanas algoritmu nozīmību. Stīvs Kūns pētīja parametriskās virsmas un izstrādāja pirmās CAD (computer aided design) sistēmas. Sākās pētījumi spektrālās kropļošanas novēršanai (anti-aliasing). Rastru grafiku, ko šobrīd izmanto ļoti plaši, pirmo reizi patentēja Texas Instruments aptuveni 1970. gadā. [7]
1.2.Tehnoloģija
Rastru grafikas attēls, digitāls attēls vai bitkarte ir datu fails, kas attēlots taisnleņķa pikseļu režģī jeb krāsas punktus uz datora monitora vai papīra. Katra pikseļa krāsa ir individuāli nodefinēta. Piemēram, attēli RGB krāsu sistēmā sastāv no krāsainiem pikseļiem, kas definēti ar trīs baitiem – pa vienam baitam priekš sarkanās, zaļās un zilās krāsas. Mazāk krāsainiem attēliem nepieciešam mazāk informācijas.Piemēram, attēlam tikai ar melno un balto krāsu nepieciešams tikai viens bits katram pikselim. Rastru grafikas attēlošanai netiek izmantoti ģeometriski objekti kā tas ir vektorgrafikā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants