Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dzinēju iedarbināšanas un energoenerģijas apgādes sistēmas pārbaude', 1.
  • Konspekts 'Dzinēju iedarbināšanas un energoenerģijas apgādes sistēmas pārbaude', 2.
  • Konspekts 'Dzinēju iedarbināšanas un energoenerģijas apgādes sistēmas pārbaude', 3.
  • Konspekts 'Dzinēju iedarbināšanas un energoenerģijas apgādes sistēmas pārbaude', 4.
  • Konspekts 'Dzinēju iedarbināšanas un energoenerģijas apgādes sistēmas pārbaude', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Startera darbību un tā tehnisko stāvokli pārbauda dzinēja iedarbināšanas laikā. Starteris ir labā tehniskā stāvoklī, ja tas dzinēja iedarbināšanas laikā pietiekami ātri griež kloķvārpstu (ja akumulatoru baterija ir darba kārtībā).
Precīzāk starteri pārbauda šādi.
Atvieno akumulatora baterijas vadu no startera spailes un starp spaili un vada galu ieslēdz ampērmetru, kam ir speciāls 1000 A šunts. Paralēli startera ieslēdz voltmetru. Pēc tam automobiļa pārnesumu kārbā ieslēdz trešo pārnesumu un ar rokas bremzi nobremzē automobili.
Kad tas ir izdarīts, ieslēdz starteri un uz mērinstrumentu skalām nolasa strāvas stiprumu (A), ko patērē starteris pilnīgi nobremzētā stāvoklī , un sprieguma kritumu (V) starterī.
Ja patērētais strāvas stiprums ir lielāks par normālo, jāsecina, ka startera darbībā ir traucējumi. Starteris jānoņem no automobiļa un rūpīgi jāpārbauda.
Ja spriegums uz startera spailēm ir mazāks par 9V, jānoņem no automobiļa akumulatoru baterija, tā jāuzlādē un rūpīgi jāpārbauda.
Starterim, kas noņemts no automobiļa, vispirms notīra netīrumus un eļļu , kā arī noslauka to ar benzīnā vai petrolejā samitrinātiem diegu galiem; tikai pēc tam pārbauda startera tehnisko stāvokli.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants