Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.07.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 1.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 2.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 3.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 4.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 5.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 6.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 7.
  • Referāts 'Steriotipi starpkultūru komunikācijā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

1.Starpkultūru komunikācija
Starpkultūru komunikācija aplūko jautājumu, kā cilvēki no dažādām kultūrām ar dažādām tradīcijām veido saskarsmi un komunikāciju savā starpā.1
Starpkultūru komunikācija, kā uzskata E. Hols, ir kultūras attīstības nepieciešamais priekšnoteikums. Tā nodrošina informatīvo saikni laikā un telpā starp indivīdiem, sociālajām grupām un sabiedrību, dod iespēju uzkrāt un nodot tālāk sociālkultūras pieredzi, organizē un koordinē cilvēku kopīgo darbību, translē idejas, zināšanas un vērtības.
Lai precīzāk izprastu terminu starpkultūru komunikācija, ir nepieciešams saprast, kas tad īsti ir komunikācija, kas ir kultūra, un kā tās darbojas.
1.1 Komunikācija
Komunikāciju var definēt kā divpusēju informācijas apmaiņas procesu, kura gaitā saņemtā informācija ir saprotama abiem tā dalībniekiem. Galvenie struktūrelementi komunikācijā ir :
informācijas veidotājs un sniedzējs (komunikators),
informācijas saņēmējs (recipients),
komunikācijas priekšmets,
komunikācijas līdzeklis — zīmju un simbolu sistēma, ar kuras palīdzību informācija tiek nodota tālāk, vai arī informācijas kanāls,
komunikācijas rezultāts — izmaiņas, kas notiek ar informācijas saņēmēju informācijas pārraidīšanas rezultātā,
trokšņi — traucējumi, kas notiek informācijas pārraidīšanas laikā (starpkultūru komunikācijas kontekstā tā var būt valodas barjera, kļūdaini priekšstati, stereotipi).2…

Atlants