Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Renesanses māksla un arhitektūra', 1.
  • Konspekts 'Renesanses māksla un arhitektūra', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Gan Bosham, gan Leonardo da Vinči bijusi vēlme ietiekties visu dabas norišu būtībā. Tur izpaužas abus māksliniekus vienojošais humānisms. Atšķirība tā, ka da Vinči meklējis cilvēka lieliskuma, harmonijas un diženuma apliecinājumu, bet Boshu nodarbinājis jautājums par degradēto cilvēkattiecību ļaunajiem cēloņiem (kāpēc cilvēks, kurš pats cieš no ļaunuma, pats to vairo?).
3) Dīrers.. Gan glezno, gan veido grafikas. Radīja nozīmīgu pavērsienu grafikas attīstībā. Pateicoties viņam grafika kļust par mākslas veidu. Viņš bija viens no pirmajiem māksliniekiem Eiropas ziemeļos, kas praksē izmantoja zināšanas par proporcijām. „Apokalipses”cikla kokgrebums „Četri Jātnieki” simbolizē četras nelaimes, no kurām neviens nav pasargāts – mēris, karš, bads, nāve.
4)Brēgels. Glezniecību balsta tautas nacionālajās tradīcijās. Viens no pirmajiem Eiropas māksliniekiem, kam sava laikmeta būtību izdevies atsegt, attēlojot zemniekus un viņu ikdienu. Sadzīves žanra pamatlicējs (attēlo cilvēku ikdienas nodarbes).

Autora komentārsAtvērt
Atlants