Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 1.
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 2.
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 3.
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 4.
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 5.
  • Eseja 'Simulācija un simulakri filmā "Sapņu māja"', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Filmā parādās arī cīņa ar savas iztēles augļiem, cenšoties uzzināt detaļas. Cīņa, lai tiktu galā ar savu pagātni un samierinātos ar sievas un bērnu nāvi. Rodas sajūta, ka laiks ir apstājies, lai sakārtotu pagātni un veidotu dzīves turpinājumu.
Kad galvenajā varonī parādās šaubas par to, ka sieva un bērni ir dzīvi, tad realitāte sāk jaukties kopā ar iedomu pasauli. Tās ir kā pretstati, kur iedomu pasaule ir auglīga ieleja, ar zaļu zāli, puķēm, bet realitāte ir neauglīgs tuksnesis, kurā palicis viņš, kā vientuļš kaktuss.
Filmas noslēgumā parādās īstais slepakava un vēlas pabeigt pirms pieciem gadiem iesākto, kas ļauj Pīteram Vordam pielikt punktu pagātnei, saprotot, ka viņš nebija vainīgs ģimenes nāvē. Šī ir kā attiecību nokārtošana ar pagātni un došanās tālāk.
Filmas noslēgumā ir kadri, kur grāmatnīcas skatlogā stāv grāmata ar nosaukumu „Sapņu māja”, kas, no vienas puses, liek domāt, ka viss redzētais ir bijis izdomas bagāta rakstnieka fantāzija, iedomāts notikums, kas atspoguļots grāmatā, no otras puses, reāls notikums. Ir grūti nošķirt šo robežu starp reālitāti un simulāciju.

Autora komentārsAtvērt
Atlants