Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.02.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Humāna personība', 1.
  • Referāts 'Humāna personība', 2.
  • Referāts 'Humāna personība', 3.
  • Referāts 'Humāna personība', 4.
  • Referāts 'Humāna personība', 5.
  • Referāts 'Humāna personība', 6.
  • Referāts 'Humāna personība', 7.
  • Referāts 'Humāna personība', 8.
  • Referāts 'Humāna personība', 9.
Darba fragmentsAizvērt

-Bērns mācās no tā ko viņš piedzīvo.
Ja bērnu pastāvīgi kritizē ,viņš mācās neieredzēt;
Ja bērnam apkārt naidīgums, viņš mācās agresivitāti;
Ja bērnu izsmej, viņš kļūst noslēgts;
Ja bērnam bieži pārmet, viņš mācās dzīvot ar vainas apziņu;
Ja bērns aug iecietībā, viņš mācās pieņemt citus;
Ja bērnu uzmudina, viņš mācās ticēt sev;
Ja bērnu slavē, uzteic, viņš mācās būt pateicīgs;
Ja bērns aug godīgā vidē, viņš mācās būt taisnīgs;
Ja bērns aug, jūtot drošību, viņš mācās ticēt cilvēkiem;
Ja bērnu atbalsta, viņš mācās cienīt sevi;
Ja bērnu saprot un tas aug labvēlībā, viņš mācās atrast mīlestību.


Dažas nozīmīgākās dzīves prasmes, cienīt sevi un citus.
Mazi bērni zīmēja, un viņa skolotāja teica:- Tas ir interesants zīmējums. Pastāsti par to.
Tas ir Dieva portrets.
Bet neviens taču nezina, kāds izskatās Dievs.
Kad es beigšu zīmēt, tad viņi zinās.

Panākumus visās dzīves jomās palīdz gūt interpersonālās attiecības, kas ļauj saglabāt ticību sev, apmierināt savas vajadzības un aizstāvēt savas tiesības, tajā pašā laikā nekļūstot agresīvs pret citiem. Cieņas pilnu izturību pret sevi un citiem spēj ievērot tikai cilvēki ar pozitīvu pašvērtējumu un attīstītu pašcieņu. Pozitīvs pašvērtējums ļauj skolēnam izvirzīt sev reālus, sasniedzamus mērķus, izvērtējot savas stiprās un vājās puses jeb noteikt savu SVIŠ (stiprās, vājas puses, iespējas, šķēršļus).
E .Smits ,lai izkoptu audzēkņu pašvērtējumu, piedāvā piecus komponentus.
Piederība- Justies novērtētam un apkārtējo cienītam , kas ļauj ticēt sev , būt patstāvīgam un paļauties uz sevi.
Centieni – Skolēnam jābūt pārliecinātam ,ka mācībām ir kāds mērķis .Labi , ja skolēns pats var būt dalībnieks mērķa izvirzīšanā .
Drošība - Drošības izjūta rodas tad , ja skolēnam ir zināmas un pieņemamas viņam izvirzītās prasības un noteikumi. Drošības izjūta dod iespēju atļauties risku , kas padara mācības interesantas un aizraujošas .
Identitāte – Identitātes apvienošanās nozīmē to , ka skolēni apzinās savas stiprās un vājās puses , savas iespējas un šķēršļus kaut kā sasniegšanai . Identitātes izjūta neļauj šaubīties par sevi un vilties , kā arī nonākt negatīvā stresa ietekmē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants