Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 1.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 2.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 3.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 4.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 5.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 6.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 7.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 8.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 9.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 10.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 11.
  • Konspekts 'Krievijas režija. Galvenās tendences', 12.
Darba fragmentsAizvērt

1898.g. Konstantīns Staņislavskis un Vladimirs Ņemirovičs nodibina Maskavas Dailes Teātri un līdz ar to Krievijas teātrī sākas 20.gs. Teātrī par galveno figūru kļūst režisors un, balstoties uz Rietumeiropas naturālistu estētiskajām koncepcijām, Maskavas Dailes Teātris rada savu izteiksmes stilu. K. Staņislavskis apkopo un izstrādā aktiermākslas likumus un realizē reālpsiholoģisko koncepciju.
Virzienu aspektā MDT pārstāv no naturālistiem izaugušo reālpsiholoģisko virzienu. Naturālisti uzsvēra sociāli aktuālo, zemtekstu traktējot kā pretrunu, melus starp oficiāli pieņemto un reāli pastāvošo. Turpretī K. Staņislavskis zemtekstu aplūko kā atšķirību starp cilvēka runāto un justo. Viņš realizē krievu simbolistiem tuvo F. Nīčes apoloniskā un dionīsiskā simbiozes ideju, rādot uz skatuves cilvēku, kurš ir starp divām pasaulēm, starp apziņu un bezapziņu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants