Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā', 1.
  • Konspekts 'Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā', 2.
  • Konspekts 'Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā', 3.
  • Konspekts 'Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā', 4.
  • Konspekts 'Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Kultūras attīstības līmenī var atspoguļoties atsevišķa indivīda, sociālās grupas vai visas sabiedrības dzīves un darbības veids. Veidojot mērķtirgu, obligāti jāpēta konkrētās valsts iedzīvotāju nacionālās īpatnības. Nacionālās īpatnības, tradīcijas lielā mērā nosaka ģeogrāfiskais stāvoklis, kādā atrodas konkrētā tautas apdzīvotā vieta, jo tas jūtami nosaka arī vajadzību un pieprasījuma attīstību.
Ceturtkārt, svarīga nozīme ir pircēju personiskajiem raksturlielumiem. Pie tādiem raksturlielumiem pieder vecums, profesija, dzīvesveids un rakstura īpatnības.
Cilvēks maina savas vēlmes un gaumi atkarībā no vecuma. Piemēram, bērnība viņš lieto bērnu uzturu, būdams pieaudzis dažādu pārtiku, mūža nogalē diētiskus produktus.
Viens no faktoriem, kas ietekmē pircēja pieprasījumu un viņa rīcību tirgū, ir profesija. Mārketinga speciālistiem jācenšas izpētīt kopsakars starp cilvēku profesionālajām grupām un viņu interesēm iegadāties kādu preci vai pakalpojumu.
Vienas un tās pašas sociālas grupas, kultūras līmeņa, profesionālas piederības cilvēkiem ir samērā atšķirīgs dzīves stils. Izstrādājot mārketinga stratēģiju, ir jārod savstarpējais sakars starp ražojamām precēm, to sortimentu un cilvēku grupām, kuram raksturīgs noteikts dzīves stils.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants