Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 1.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 2.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 3.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 4.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 5.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 6.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 7.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 8.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 9.
  • Referāts 'Personāla motivācijas iespējasLatvijas apstākļos', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Motivācija kā process    3
  Motivācija - negatīvā un pozitīvā    4
  Motivācija uz personisko vajadzību bāzes    4
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Viens no galvenajiem uzņēmējdarbības veikšanas resursiem ir darba resurss - personālsastāvs, no kura kompetentas atlases un vadīšanas ievērojami ir atkarīgs veiksmīgs uzņēmuma mērķu sasniegšanas process.
Personālsastāva veiksmīga darbība pamatojas uz katra indivīda personisko īpašību bāzes, uzņēmuma mērķiem un šo abu procesu kopējas motivācijas.
Patreiz Latvijā netiek pievērsta pietiekoši liela loma personālsastāvam, tā atlasei un motivācijas principiem, jo lielākā daļa uzņēmēju un firmu darbības resursu, pūļu ir pievērstas dažādu “dzīvības vai nāves” jautājumu risināšanai, diemžēl daudz citu būtisku problēmu risināšana paliek neievērota un grauj veiksmīgas darbības iespējas un rodas pat neatgriezeniska novirze no izvirzītajiem mērķiem.
Personāla motivācijas teorētiskajā izklāstā gribu izpētīt vienas no vadošajām personālmotivācijas nostādnēm, un katrai teorētiskai nostādnei pievienot savas domas un uzskatus. Aplūkošu A. Maslova un F. Hercberga teorijas.
Motivācijas procesa būtība ir gūt cilvēkam gandarījumu un ilgstošu interesi par konkrēto darbu, vai darba procesu kopumā. Nepieciešami stimuli, lai papildinātu jau esošos, kuru dēļ indivīds jau ir izvēlējies konkrētu darbības sfēru, uzņēmumu un amatu. Pētot iespēju iegūt materiālus par menedžmentu, motivāciju Latvijā, ar Interneta palīdzību, nonācu pie secinājuma - mūsu valstī par šo sfēru latviski nekas nav atrodams, vai tas liecina par tēmas “neaktualitāti”, vai citiem iemesliem, tāpēc manuprāt uzņēmējiem, konsultantu firmām un personāl darbiniekiem vajadzētu rīkoties, lai mainītu situāciju uz labu, piedāvājot savus pakalpojumus un informatīvos blokus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants