• Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas

     Novērtēts!

    Referāts35 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 1.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 2.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 3.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 4.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 5.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 6.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 7.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 8.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 9.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 10.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 11.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 12.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 13.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 14.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 15.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 16.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 17.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 18.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 19.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 20.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 21.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 22.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 23.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 24.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 25.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 26.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 27.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 28.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 29.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 30.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 31.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 32.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 33.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 34.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 35.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 36.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 37.
  • Referāts 'Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas', 38.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā    3
  Anotācija angļu valodā    4
  Ievads    5
1.  Rotaļu nozīmes izvērtējuma bērnu runas attīstībā teorētiskie aspekti    7
1.1.  Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihofizioloģiskās attīstības īpatnības    9
1.2.  Runas attīstība pirmsskolā    18
1.2.1.  Runas definējums    20
1.2.2.  Runas traucējumi pirmsskolā    22
1.3.  Rotaļa kā bērnu runas veicinošs faktors    23
1.3.1.  Rotaļu iedalījums    24
1.3.2.  Rotaļu tipi    26
1.3.3.  Galvenās rotaļu funkcijas    27
1.3.4.  Rotaļas izmantošanas iespējas un nozīmīgums bērnu runas attīstībā    29
2.  Pētījums par rotaļu izmantošanas iespējām bērna runas attīstības veicināšanā    32
2.1.  Pētījuma organizēšana un metožu raksturojums    32
2.2.  Pētījuma rezultātu analīze    35
  Nobeigums    39
  Izmantotā literatūra un avoti    41
  Pielikumi    43
1.  Skaitāmpanti skaņas pareizai izrunai    43
2.  Rotaļas bērnu vārdu krājuma paplašināšanai    44
Darba fragmentsAizvērt

Runas attīstība ir svarīgs jautājums bērna sagatavotībai skolai. Ja bērnam ir pietiekošs vārda krājums, viņš var izteikt savas domas, izjūtas , piedzīvojumus, izmantojot dažādu runas intonāciju, var veidot prasmi loģiskam stāstījumam. Runas attīstības pamati, kas veidojas pirmmskolas vecuma posmā, skaņas saklausīšana, skaņu izruna, vārda krājuma lielums, prievārdu lietojums, fonētiskās dzirdes attīstīšana, ir pamatā bērna tālākai lasītprasmes un rakstīt prasmes attīstībai. Pirmsskolas vecumā bērna attīstība notiek ar rotaļu palīdzību.
Pirmsskolas iestādē skolotāja uzdevums ir radīt apstākļus, kas bērnu motivētu darbībai un rotaļu materiāla vidi, kura nodrošina bērna attīstību. Galvenais nav zināšanas, kuras jāiegaumē, bet gan spēja orientēties apkārtnē un darboties tajā, būt sakarīgam, mācīt izmantot dažādus izteiksmes līdzekļus, būt ieinterēsētam mācīties(1;9).
Bērna runas attīstībā liela loma ir tieši pieaugušajiem, jo tikai līdzās ar pieaugušo bērns visaktīvāk attīsta savu valodu.
Viens no svarīgākajiem posmiem bērna attīstībā ir runas attīstība, jo tieši ar runu bērns var pavēstīt citiem par apkārtnē redzēto, pārdzīvoto.
R.Boša raksta: „ Runas attīstīšana ir viens no intelektuālās attīstīšanas līdzekļiem. Tā nosaka arī vispārējo attīstību (domāšanu, jūtu pasaules vērtību orientāciju u.t.t). Bērni apgūst apkārtējās pasaules parādības, cilvēku savstarpējās attiecības. Viņi vēro un izsaka savu prieku, neizpratni, secinājumus. Norit sarežģīts process, jo katrai likumsakarībai ir savs nosaukums. Bērniem jāapgūst vārdi, kas izsaka parādības būtību, jāprot izteikt savu domu”(2;7).
Rotaļa ir pirmsskolas vecuma bērna dzīvesveids. Rotaļā viņš rada savu domu, jūtu, un izjūtu pasauli – viņš domā, sacer, salīdzina, runā, izdomā, priecājas, skumst, smejas un dusmojas. Viņš rotaļā mācās, strādā, vēro, zīmē, eksperimentē, gatavo rotaļlietas. Rotaļa viņu nodarbina.
Lai pētītu rotaļu izmantošanas iespējas bērnu runas attīstībā tiek izvēlēta kvalifikācijas darba tēmu „Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas”.
Pētījuma mērķis: pētīt kā rotaļa veicina bērna runas attīstību vidējā
pirmsskolas vecuma bērniem.
Pētījuma objekts: pirmsskolas vidējā vecuma bērnu runas attīstības
process.…

Atlants