Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 1.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 2.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 3.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 4.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 5.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 6.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 7.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 8.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 9.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 10.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 11.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 12.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 13.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 14.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 15.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 16.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 17.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 18.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite', 19.
Darba fragmentsAizvērt

5.Situāciju pedagoģiskā analīze
Situācijas apraksts
Bērni nodarbības laikā veidoja ar tīšanu apkārt četrstūrim un mājas izrotāšanu ar dabas materiāliem, bija bērns kam šis darbiņš neveicās tik labi kā citiem bērniem. Pabeidzot darbiņus izveidojās situācija, kad skolotāja nokritizēja, ka varēja jau pacensties labāk un akurātāk veidot darbiņu.
Nodarbības laikā bērniem no plastalīna, bija jāizveido mājai jumts. Bija viens bērns, kurš ļoti steidzās un neakurāti veica darbiņu.
Grupā ir emocionāls bērns, kurš vēlas izrādīt mīlestību audzinātājai, pieglausties viņai.

Skolotāja darbība
Skolotāja negatīvi izteicās par bērna veikto darbiņu. Tādejādi nenovērtējot bērna ieguldīto darbiņu.
Skolotāja piegāja klāt izrunāties un pastāstīt cik svarīga ir nozīme izdarīt darbiņu glīti un akurāti. Un piedāvāja kopīgiem spēkiem veikt šo darbu
Skolotāja cenšas šim bērnam atrast draugus, mudina spēlēties ar pārējiem bērniem. Skolotāja uzslavē darbus, bet neļauj veidot ļoti ciešu emocionālo saikni.

Darbības teorētiskā analīze
Manuprāt, skolotā ļoti pārsteidzīgi un neapdomīgi rīkojās, jo lai kāds bērnam būtu darbiņš, bērns par to iz jāuzslavē jo tajā ir ieguldīts viņa darbs un izjūtu skatījums. Arī A.Špona saka, ka uzslavai un iedrošināšanai mācību procesā ir ļoti liela nozīme. Tā visefektīvākā ja tiek izteikta uzreiz aiz bērna darbības.
Šāda veida motivāciju arī iesaka: R.Baltušīte atzinusi, ka ikvienu bērnu vajag motivēt darbībai. Motīvi nodrošina iespēju pārvarēt grūtības, rosina izziņas aktivitāti un iniciatīvu.
Ā. Karpova šādu situāciju skaidro ar attiecību siltuma un pieķeršanās trūkumu ģimenē. Bērnam ir neirotiska vajadzība pēc pieķeršanās (mīlestības) un atbalsta (pozitīva vērtējuma), vērojams pieķeršanās bads. Iespējams bērnam ir problēmas ģimenē, un neiteik saņemta vēlamā mīlestība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants