-
Tikumiskās audzināšanas motivācija sākumskolā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Tikumiskās audzināšanas jēdziens, būtība | 4 |
a. | Pamatjēdzienu būtība:motīvs, motivācija, morāle | 5 |
1.2. | Tikumiskās uzvedības veidošana sākumskolā | 8 |
2. | Tikumiskās audzināšanas uzdevums un saturs | 11 |
3. | Tikumiskās audzināšanas motivācijas izmantojamās formas un metodes sākumskolas klasēs | 13 |
4. | Morālās jeb tikumības attīsības stadijas pētīšanas metodes un teorijas | 15 |
Secinājumi | 19 | |
Izmantotā literatūra | 20 | |
Pielikums | 21 |
Mūsdienās daudzu masu mediju virsrakstus skar tēma par tikumisko audzināšanu, apgalvojot, ka jaunā paaudze ir degradējusies un zudušas morālās vērtības. Bet tajā paša laikā Televīzijā un kinofilmās demonstrētā vardarbība, noziedzība un seksuālās attiecības liek bērniem domāt, ka šāda uzvedība ir pieņemama un” pilnīgi normāla”
Visos gadsimtos cilvēki augstu vērtējuši tikumisko audzināšanu. Dziļās sociāli ekonomiskās pārmaiņas, kas notiek mūsdienu sabiedrībā, liek mums aizdomāties par jauniešu nākotni. Pašlaik ir sagrauti tikumiskie orientieri, jaunajai paaudzei var pārmest bezdvēseliskumu, neticību, agresivitāti.
Autors tēmu tikumiskās audzināšanas motivācija sākumskolā izvēlējās teorētiski analizēt tādēļ, ka tā ir mūsdienās aktuāla problēma, jo mūsdienu pasaulē bērns dzīvo un attīstās daudzu dažādu uz viņu spēcīgas iedarbības, gan pozitīva, gan negatīva rakstura avotu aplenkumā, kas katru dienu uzbrūk nenostiprinātajam bērna intelektam un jūtām, tikumiskās sfēras veidošanas pirmsākumos. tā skar ne tikai vecākus bērna audzināšanā, bet arī apkārtējo sabiedrību, tai skaitā skolotāju, jo skolotāja profesijai ir ļoti liela nozīme sabiedrības attīstībā. Tā kā mūsdienās bērna audzināšanā nesaņem pietiekami daudz palīdzības un atbalstu, nereti vecāki griežas pie skolotāja pēc palīdzības un padoma, iespējams, tādēļ skolotājs bieži vien tiek dēvēts kā pareiza ceļa rādītājs, kas pamāca, dod padomu un arī zināšanas, kas ir ciešā saistībā ar bērnu tikumiskās audzināšanas jautājumiem, turklāt, lai sekmētu tikumisko audzināšanu skolā un ārpus tās , skolai un skolotājam mūsdienās būtu jāuzņemas ārkārtīgi svarīgais uzdevums - sākt runāt par sava sadarbības partnera - ģimenes - lomu un uzdevumiem. …
Tikai izveidojot tikumiskās uzvedības paradumus, kuru pamatā ir bērniem saprotami tikumiskie jēdzieni, jūtas, attieksmes, kurās tie izpaužas, var ieaudzināt bērniem tīšu uzvedību, kuru raksturo zināšanas un prasme rīkoties tikumiski jebkuros dzīves apstākļos. Skolēna tikumiskās attīstības pakāpe vispilnīgāk un vispārliecinošāk izpaužas viņa rīcībā un pārkāpumos.Izanalizējot un iepazīstoties tuvāk ar šo problēmu, skolotājam būs daudz vieglāku izvēlēties kāda darba metodes izmanot attiecīgajā mācību priekšmetā, lai sekmētu tikumiskās audzināšanas motivāciju, gan veidot sadarbību gan ar bērnu mācību procesā un ārpus tā, gan arī ar bērna vecākiem., tieši tādēļ mūsu sabiedrībai vajag sagatavot plaši izglītotus, augsti tikumiskus cilvēkus, kam ir ne tikai zināšanas, bet arī lieliskas personības īpašības.