Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ekspresionisms', 1.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 2.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 3.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 4.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 5.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 6.
  • Referāts 'Ekspresionisms', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ap 19.gs mākslinieki bija neapmierināti ar dzīvi un mākslu kā tādu. No šīs neapmierinātības izaugas tas, ko mēs saucam par moderno mākslu, un šo trīs mākslinieku meklētie risinājuma varianti kļuva par trīs dažādu mākslas virzienu ideāliem. Sezana ceļš veda uz Franciju, uz kubismu, van Goga ceļš – uz ekspresionismu, kas visspēcīgāk atbalsojās vācu mākslā, bet Gogēna ceļš – uz dažādām primitīvisma izpausmēm. Lai gan savos sākumos sniegumu novērtēja kā pilnīgi nesaprotamu, šodien var redzēt, ka tie bija apzināti mēģinājumi izkļūt no nāves punkta, kādā mākslinieki tolaik bija nonākuši. Modernā māksla ir radusies kā atbilde uz noteiktām problēmām (kā piem. stila trūkums, tādēļ viņi eksperimentēja un radīja jaunus mākslas novirzienus).
Ekspresionisms ir pretstats impresionismam. Ekspresionisms ir kas līdzīgs karikatūrai, jo karikatūrists apspēlē sava uzzīmētā tēla īpatnības un deformē tās, lai atklātu savu attieksmi pret šo personu. Ekspresionists savu gleznu paspilgtina, uzsver spilgtāko, gleznā lieto pretkrāsas, lai iegūtu vēlamo efektu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants