Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 1.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 2.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 3.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 4.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 5.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 6.
  • Referāts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Jēdziens “mārketings” ir cēlies no angļu marketing < market ‘tirgus’1 un tam ir divi skaidrojumi:
Tirgzinība – ekonomikas zinātnes apakšnozare;
Tirgvedība, uzņēmuma komerciālās darbības rezultātu izpēte, prognozēšana un plānošana, tirgus izpēte un reklāma.
Pēc būtības, mārketings ir saistīts ar cilvēcisko un sociālo vajadzību noteikšanu un apmierināšanu2. Ja šo jēdzienu formulē pēc iespējas īsāk, tad tā ir peļņu nesoša vajadzību apmierināšana. Galvenā mārketinga stratēģija ir tā, ka tas pārvērš sabiedrības sociālās vai privātās vajadzības par peļņu nesošu uzņēmējdarbību, jo mārketings ir fundamentāla disciplīna jebkuras uzņēmējdarbības attīstībai. Īsāk sakot, tas ir veids, kā vadīt biznesu.
Mārketings ir visaptverošs, tā ir daļa no katra darba kārtības, sākot ar ierindas pārdevēju un beidzot ar uzņēmuma direktoru. Šajā nozarē būtiska ir savu patērētāju un konkurentu rūpīga izvērtēšana, sava piedāvājuma pastāvīga uzlabošana, rūpīgi nosakot mērķa tirgu un piedāvājumu. Plānojot mārketinga aktivitātes, ir jābūt skaidrībai, ko tieši jūs pārdodat un kāda ir šā produkta potenciālā mērķauditorija3. Pareiza mērķauditorijas noteikšana ir ļoti svarīga, lai samazinātu mārketinga izmaksas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants