Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.08.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 1.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 2.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 3.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 4.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 5.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 6.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 7.
  • Prezentācija 'Enerģētika 19.gadsimtā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

3. Svarīgākie izgudrojumi:
Iekšdedzes dzinēju vēsture aizsākās 19. gs. sešdesmitajos gados un turpinās arī šodien. Pirmo iekšdedzes dzinēju izveidoja pašmācības ceļā zinības apguvušais francūzis Žans Etjēns Lenuārs. Viņš uzbūvēja divtaktu motoru, kuru darbināja ielu apgaismojuma laternām domātā deggāze. Atšķirībā no tvaika dzinēja, kurā karsto tvaiku iegūst ārpus cilindra un tikai pēc tam tas, ieplūstot cilindrā, bīda virzuli, Lenuāra motorā siltums radās iekšā pašā cilindrā. Arī aizdedzināt degvielu ar elektrisko dzirksteli pirmais iedomājās Lenuārs. Neraugoties uz ļoti mazo lietderības koeficentu, kas bija tikai daži procenti, motorus labprāt pirka. Toties Nikolausu Otto uzskata par pirmo kurš iedomājies, ka dzinēja jaudu un lietderības koeficentu varētu palielināt, ja degmaisījumu pirms tā aizdedzināšanas cilindrā iepriekš stipri saspiestu.
Tvaika lokomotīve un tvaikonis – 1804.gadā tika uzbūvēta pirmā tvaika lokomotīve kuru izgudroja Ričards Trevitiks un 1807.gadā – tvaikonis kuru izgudroja Roberts Fultons.

Autora komentārsAtvērt
Atlants