Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 1.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 2.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 3.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 4.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 5.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 6.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 7.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 8.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 9.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 10.
  • Prezentācija 'Brīvības nozīme', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Brīvības nozīme
Tradicionāli ar brīvību saprot cilvēka iespēju domāt un rīkoties saskaņā ar saviem priekšstatiem un vēlmēm neatkarīgi no jebkādas ārējas ietekmes, jo jebkas, kas iejaucas mūsu individuālajā izpratnē par lietām un procesiem jau rada brīvības pretstatu.
“Negatīvās” brīvības nozīme pēc J.Berlina
ir tāda brīvība, kura iegūta uz citu brīvības ierobežošanas rēķina
atbild uz jautājumu – kāda ir tā sfēra, kurā cilvekam vai cilvēku grupai ir ļauts darīt to vai būt tādam, ja nepastāv iejaukšanās no citu cilvēku puses?
“Pozitīvās” brīvības nozīme pēc J.Berlina
jēdziena nozīme rodas no cilvēka vēlmes būt noteicējam pašam pār sevi, lai viņa dzīve un lēmumi būtu atkarīgi tikai no viņa paša
saistīta ar atbildi uz jautājumu - kas vai kurš ir kontroles vai iejaukšanās avots, kas var likt kādam darīt tieši to, nevis ko citu vai būt tieši tādam, nevis citādam?…

Autora komentārsAtvērt
Atlants