Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 1.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 2.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 3.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 4.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 5.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 6.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 7.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 8.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 9.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 10.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 11.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 12.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 13.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 14.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 15.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 16.
  • Referāts 'Pirkuma līgums kā viens no komercdarījumu veidiem', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Pirkuma līguma būtiskās sastāvdaļas    4
  Līguma priekšmets    5
  Pirkuma līguma noteikumi    6
  Līguma slēgšana    7
  Tiesiskās attiecības no pirkuma līguma    8
  Pirkuma blakus līgumi    9
  Atsevišķu līgumu veidu pārkāpumi    10
  Komerciālā pirkuma līgums    11
  Izmantotā literatūra un interneta resursi    13
  Secinājumi    14
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir līgums
Tā ir vienošanās, saskaņā ar kuru tirgotājs pārdod preci (vai pakalpojumu sniedzējs pakalpojumu) patērētājam par cenu, kas bija iepriekš norādīta vai par kuru abi iepriekš vienojušies. Mutvārdu līgums stājas spēkā, kad pēc vienošanās par preces vai pakalpojuma aprakstu un cenu, patērētājs ir samaksājis par preci un saņēmis preci no pārdevēja. Slēdzot līgumu, patērētājs piekrīt saņemt preci vai pieņemt pakalpojumu un par to maksāt cenu, par kuru vienojušies ar pārdevēju. Šādu līgumu tiesisko regulējumu un aizsardzību patērētājam nosaka Patērētāju tiesību aizsardzības likums un tam pakārtotie noteikumi. Tomēr vienmēr ir lietderīgi būt piesardzīgam.

Kas ir pārdevējs
Pārdevējs - persona (arī importētājs), kas savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros piedāvā vai pārdod preci patērētājam, kā arī persona, kas darbojas pārdevēja vārdā vai viņa uzdevumā. Prece - jebkura lieta, ko piedāvā vai pārdod patērētājam. Piemēri: augļi, datori, kurpes. Pakalpojuma sniedzējs - persona, kas savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros sniedz pakalpojumu patērētājam. Pakalpojums - fiziskās vai juridiskās personas uzņēmējdarbības vai profesionālās darbības ietvaros par atlīdzību vai bez tās izpildīts patērētāja pasūtījums, kā rezultātā tiek izgatavota jauna lieta, uzlabota vai pārveidota esoša lieta vai tās īpašības vai patērētāja uzdevumā veikts darbs vai gūts nematerializēts darba rezultāts. Pakalpojumi var būt materiāli, finansiāli vai intelektuāli. Piemēram: elektrības piegāde, automobiļa apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, naudas aizdevumi.

Kas ir patērētājs
Patērētājs - fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību. Piemērs: Patērētāju tiesību aizsardzības joma nav attiecināma uz gadījumiem, kad komercsabiedrības direktors ir iegādājies datorus savu darbinieku darba nodrošināšanai. Taču patērētāju tiesību aizsardzības normas ir pilnībā piemērojamas gadījumā, ja šī pati persona iegādājas datoru savam bērnam.

Pirkuma līguma būtiskās sastāvdaļas

Pirkuma līguma būtiskās sastāvdaļas ir priekšmets (darbība – pirkuma gadījumā – lietas došana) un maksa.
Būtiskās sastāvdaļas ir tās, bez kurām nav saprotama līguma būtība. Cenu būtu pareizāk saukt par pirkuma dabisko sastāvdaļu. Cena var būt skaidri noteikta vai arī nosakāma.
Daudzviet pasaulē ir 2 grupu dalījums - būtiskās un nejaušās sastāvdaļas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants