Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 1.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 2.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 3.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 4.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 5.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 6.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 7.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 8.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 9.
  • Referāts 'Mācību metožu klasifikācija', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Mācību metožu izpratnes problēma mūsdienās ir viena no svarīgākajām un aktuālākajām. No tās pareizas izpratnes lielā mērā atkarīga skolotāja profesionālā meistarība, viņa radošā darba panākumi un skolēnu sekmes. Sevišķi aktuāla mācību metožu problēma ir mūsdienās, kad strauji attīstās zinātne un tehnika, kad tiek meklēti racionālāki darba paņēmieni it visās cilvēka darbības jomās. Tāpēc pēdējā laikā intensīvi tiek pārvērtētas līdzšinējās mācību metodes un darba organizācijas formas, tiek meklēti jauni ceļi un līdzekļi mācību efektivitātes celšanai. Bet, lai tam būtu kādi rezultāti skolotājiem ir labi jāapgūst tās mācību metodes un paņēmieni, ko jau tradicionāli izmanto skolu praksē, ir dziļi jāizprot to didaktiskie pamati un savstarpējās sakarības.
Vārds „metode” cēlies no grieķu vārda methodos un burtiskā tulkojumā nozīmē- ceļš, pa kuru iet; veids kā rīkoties. Metodi tiešām varam salīdzināt ar ceļu, pa kuru cilvēks virzās uz kādu mērķi.
Ar mācību metodi saprotam skolotāja un skolēnu didaktiskās sadarbības paņēmienu sistēmu, ar kuras palīdzību skolēni apgūst jaunas zināšanas, prasmes un iemaņas, vienlaikus attīstot arī savas izziņas spējas.
Mācību gaitā skolotājs vada skolēnus no neziņas uz jaunām atziņām, no nepilnīgām zināšanām uz aizvien pilnīgākām. Ar mērķtiecīgu vingrinājumu palīdzību jaunās zināšanas tiek nostiprinātas, pārvērstas prasmēs un iemaņās.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants