Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurences cīņa', 1.
  • Konspekts 'Konkurences cīņa', 2.
  • Konspekts 'Konkurences cīņa', 3.
  • Konspekts 'Konkurences cīņa', 4.
  • Konspekts 'Konkurences cīņa', 5.
Darba fragmentsAizvērt

2. Konkurentu analīze

Lai sagatavotu efektīvu uzņēmuma mārketinga stratēģiju, uzņēmumam ir jāizpēta:
1) Esošie un potenciālie patērētāji,
2) Konkurenti.
Konkurentus var iedalīt sekojoši:
- Tuvākie konkurenti (cenšas apmierināt tos pašus patērētājus un to vajadzības, sniedz līdzīgus piedāvājumus),
- Latentie konkurenti (piedāvā jaunus vai citus veidus kā apmierināt tās pašas vajadzības).
Diskusijās par konkurenci kultūras produktu vispirms apskata plašākā kontekstā – brīvā laika aktivitāšu tirgū. Kultūras produkts konkurē ne tikai ar citiem kultūras produktiem, bet arī dažādiem citiem produktiem, kas radīti, lai aizņemtu patērētāja brīvo laiku – sports, ceļošana, izglītības turpināšana:
1) konkurence vienā produktu kategorijā (dažādi muzeji piedāvā vienu un to pašu eksponātu),
2)konkurence starp dažādiem kultūras produktu žanriem (klasiskās mūzikas koncerts un dejas uzvedums),
3)citiem brīvā laika produktiem (doties uz kino vai braukt slēpot).
Konkurence ir vēl stiprāka, tādēļ, ka šo (kultūras) produktu dzīves cikls ir īss un gaistošs.3

Kāpēc ir jāpazīst konkurenti?

Kad uzņēmums ir noteicis tā galvenos konkurentus, tam ir jānosaka to iezīmes, īpaši – to stratēģijas, mērķi, stiprās un vājās puses, kā arī reakcijas veidus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants