-
Nevienādību, kas satur parametru, atrisināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
Mērķi | ||
Uzdevumi | ||
Hipotēze | ||
1. | Teorētiskais materiāls | |
1.1. | Lineāra nevienādība ar parametru | |
1.1.1. | Risināšanas gaita | |
1.2. | Kvadrātnevienādības ar parametru | |
1.2.1. | Risināšanas gaita | |
1.2.2. | Piemēri | |
2. | Olimpiāžu uzdevumi ar parametru | |
3. | Mācību literatūras analīze | |
Secinājumi | ||
Izmantotā literatūra |
Parametrs ir jāuzlūko kā zināms lielums, bet jāapskata gadījumi, kad tam ir dažādas vērtības. Ar to var rīkoties kā ar zināmu lielumu, bet nevar izlaist nekādus izņēmumus – dalīšana ar 0, no negatīviem skaitļiem nevar vilkt kvadrātsakni utt. - tāpēc pie dažādām parametra vērtībām ir dažādas atbildes. Tas ir galvenais iemesls, kurš sarežģī šos uzdevumus, bet tie ir labs līdzeklis, kuri palīdz novērst formālismu skolēnu zināšanās un iemaņās, jo visvienkāršākais uzdevums, kas satur parametru, tā risinātājam liek atrisināt nevis vienu uzdevumu, bet gan uzdevumu grupu, tāpēc jāliek lietā visas zināšanas un loģiskā domāšana.
Savā darbā es mēģināšu izstrādāt metodes, pie kurām pieturoties varētu bez liekas piepūles atrisināt šāda veida nevienādības. Risinot uzdevumus ar parametru, skolēnam nepieciešams veidot savus nevienādības risināšanas ceļus, bet manis sastādītās metodes varētu palīdzēt risināšanas gaitā.…
Matemātika ir pilna ar dažādu veidu uzdevumiem, bet viens no tiem, kurš veicina skolēnu radošo pieredzi, ir uzdevumi, kas satur parametrus. Daudziem tie rada interesi par matemātiku, veicina intelektuālo attīstību un, protams, palīdz arī tradicionālo vienādojumu un nevienādību risināšanā. Matemātikā vienmēr parametrs ir apzīmēts ar burtu, kas saglabā savu pastāvīgo vērtību tikai attiecīgajā uzdevumā. Šos uzdevumus atrisinot var rasties dažādas grūtības, jo vienmēr ir jāapskata visu veidu vērtības, lai varētu uzrakstīt vispārīgo atbildi.