Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Paraugs 'Statistiskā grupēšana', 1.
  • Paraugs 'Statistiskā grupēšana', 2.
  • Paraugs 'Statistiskā grupēšana', 3.
  • Paraugs 'Statistiskā grupēšana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Uzdevuma jautājumi:
1. Grupēt uzņēmumus pēc peļņas apjomiem. Noteikt intervāla skaitu un intervāla garumu, pieņemot, ka visi intervāli ir vienāda garuma. Raksturot izveidoto sadalījumu.
2. Rezultātus ievietot tabulā, aprēķināt relatīvos un uzkrātos biežumus. Attēlot izveidoto sadalījumu ar histogrammu un kumulātu.
3. Kas ir atributīvas sadalījuma rindas? Jūsu paskaidrojumi un piemērs?

1. Uzdevums
x - variante ir pazīmes skaitliskās vai atributīvās nozīmes, pēc kurām sadala pētāmo kopumu
( peļņas apjoms)
f - varianšu biežumi, norādes par to, cik reizes atkārtojas vienādas variantes
( uzņēmumu skaits)
Ranžēšana – informācijas sakārtošana augošā vai dilstošā secībā. Priekšroku dod augošai secībai.
Intervālu (grupu) skaita aprēķināšana pēc Sterdžesa formulas
k = 1+3.322lgn, kur n – izlases apjoms (uzņēmumu skaits = 30); k – grupu skaits; lg n – logaritms ar bāzi 10 no n

Autora komentārsAtvērt
Atlants