• Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, pieprasījums

     

    Konspekts6 Ekonomika

Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 1.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 2.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 3.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 4.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 5.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 6.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 7.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Piedāvājums, p', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Bet patērē un ieņem ne tikai uzņēmumi: Galvenie cilvēka ienākumi ir pārsvarā visi, no kuriem tas iegūst peļņu, tie var būt - darba alga, kuru cilvēks saņem par savu darbu, rente, ja tiek aizdots zemes gabals par noteiktu samaksu, procentu maksājumi, ja tiek aizdota nauda uz procentiem, peļņa, ko sa ņem uzņēmumi par pārdotajām precēm, pensijas un pabalsti arī ir ienākumi, jo cilvēki tos ir pelnijuši. Tērēt naudu ir daudz vienkāršāk nekā pelnīt naudu, to zin katrs cilvēks un jebkurš vēlētos dzīvot tērējot, nevis pelnot. Taču ienākumus ir jāprot saskaņot ar iznākumiem, no sākuma ir jaapmierina nepieciešamas galvenās vajadzības, tie ir galvenie izdevumi – pārtika, apģērbs, dzīvoklis, transports, sadzīves līdzekļi u.c. un apmierinot visas šīs vajadzības, ja paliek naudiņa, var iegādātie arī kaut ko savai baudai.
Pārsvarā cilvēku pieprasijums ir cilvēka vēlmes, prasības, taču ir daudz svarīgāks cilvēku pieprasījums – pēc precēm un pakalpojumiem. Ekonomikā vārds „pieprasijums” attiecas uz vēlmipēc preces, kas balstās uz vēlmi un spēju maksāt noteiktu cenu par šo preci vai pakalpojumu. To definē kā preces vai pakalpojumu pieprasīto daudzumu par jebkuru doto cenu noteiktā laika periodā. Kā jau mēs paši ikdienā zinam un sastopamies, pieprasiju likums ir jo zemāka zena, jo vairāk pērk, mēs nepirksim to kas ir dārgāks, ja var nopirkt to pašu par zemāku cenu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants