Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 1.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 2.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 3.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 4.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 5.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 6.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 7.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 8.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 9.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 10.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 11.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 12.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 13.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 14.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 15.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 16.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 17.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 18.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 19.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 20.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 21.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 22.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 23.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 24.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 25.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 26.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 27.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 28.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 29.
  • Referāts 'Pašvaldību reformas process', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pašvaldību reformas attīstības process    5
2.  Pašvaldību reformas problēmas un iespējamie risinājumi    16
2.1.  Problēmas un vājās puses    16
2.2.  Iespējas un risinājumi    17
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts    25
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas attīstības interesēs ir līdzvērtīgu darba, ienākumu, sociālās un kultūras iespēju nodrošināšana visiem valsts iedzīvotājiem. Diemžēl līdzšinējā attīstības gaitā Latvijā vietām izveidojušās nelabvēlīgas dzīves vides un saimnieciskās darbības iespēju atšķirības. Tās izpaužas atsevišķu teritoriju nepietiekamā ekonomiskajā attīstībā un zemā saimnieciskajā aktivitātē, augstā bezdarba līmenī, zemā iedzīvotāju ienākumu līmenī, nevienlīdzīgos sociālās un kultūras dzīves nosacījumos. Savukārt vietās ar salīdzinoši augstu saimnieciskās aktivitātes līmeni attīstības potenciāls netiek izmantots pilnvērtīgi un to attīstības īpatnības dažkārt kavē attīstību citās valsts daļās.
Latvijas neatkarības atjaunošana un pāreja uz tirgus saimniecību saistās ar dziļām tautsaimniecības struktūras izmaiņām. Palikusi neizmantota ievērojama ražošanas infrastruktūras daļa, laukos un pilsētās audzis bezdarbs. Daudziem ir grūtības piemēroties jaunajiem apstākļiem, it īpaši laukos, kur ir neliela saimnieciskās dzīves dažādība, augstas komunikāciju un transporta izmaksas, kā arī nelabvēlīga demogrāfiskā struktūra.
Saimnieciskā, politiskā un kultūras darbība Latvijā ne vienmēr norit saskaņā ar vietējo un reģionālo resursu potenciālu mūsdienīgu izmantošanu un aizsardzību, tā nepietiekami saistās ar kultūrvēsturisko tradīciju reģionālo daudzveidību. Nepietiekami tiek izmantotas novadu ilglaicīgās un savdabīgās attīstības iespējas. Saimnieciskā prakse nereti ir orientēta uz īslaicīgiem rezultātiem, neefektīvi izmantojot un pārmērīgi patērējot neatjaunojamos vai lēni atjaunojamos dabas resursus un enerģiju.
Visās demokrātiskās valstīs bez centrālās varas un pārvaldes institūcijām darbojas pašvaldības. Tās pamatoti uzskata par katras demokrātiskas iekārtas pamatu.
Kopš 1993. gada Latvijā tiek īstenota pašvaldību reforma. Tās galvenais mērķis ir valsts varas un pārvaldes demokratizācija un decentralizācija, iedzīvotājiem sniedzamo pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, iedzīvotāju iesaistīšana pašvaldību darbā. Pašvaldību reformas principi balstās uz Eiropas vietējo pašvaldību hartas prasībām un Latvijas Republikas likumdošanu.
Kursa darba mērķis ir izpētīt pašvaldību reformas gaitu un analizēt tās iespējamās problēmas, kā rezultātā dot secinājumus un izvirzīt priekšlikumus pašvaldību reformas problēmu risināšanai.
Kursa darba uzdevumi ir sekojoši:
1.Pētīt pašvaldību reformas attīstības procesa gaitu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants