-
Viduslaiku universitātes. Pjērs Abelārs, Akvīnas Toms
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Viduslaiku universitātes | 4 |
1.1. | Universitātes rašanās apstākļi un faktori | 6 |
1.2. | Universitāšu nācijas, fakultātes | 8 |
1.3. | Studiju saturs, metodes | 9 |
1.4. | Viduslaiku universitātes vadība | 12 |
2. | Viduslaiku filozofi | 13 |
2.1. | Pjērs Abelārs | 13 |
2.2. | Akvīnas Toms | 15 |
Noslēgums | 18 | |
Bibliogrāfija | 19 |
Noslēgums
• Universitāte bija viena no viduslaiku svarīgākajām institūcijām, kas nodrošināja īpašā eiropeiskā intelektuālisma, zinātnes ar tās pētījumu attīstības metodēm, kas savukārt radīja bāzi industriālajai civilizācijai.
• Par spīti visiem savējiem trūkumiem, viduslaiku universitāte tomēr varēja saņemt labu izglītību.
• Viduslaiku universitātes bija brīva, neatkarīga pasaule, kur bez bailēm varēja uzdot visus jautājumus, kas attiecās uz pasauli, baznīcu, kristietību, dogmām.
• Universitātēs mācījās daudzi tā laika izcilākie filozofi un domātāji, kuri jau studiju laikā atšķiras no pārējiem ar savu tieksmi pret zināšanām.
• Akvīnas Toma viedoklis zināšanu un ticības jautājumā strikti atšķiras no tajā laikā tik populārā Pjēra Abelāra viedokļa.
• Pjērs Abelārs, propagandēja ideju par to, ka ticība ir pilnīgi neiespējama bez zinātnes.
• Akvīnas Toms ir nešaubīgi pārliecināts par cilvēka prāta lielumu un vienlaicīgi tā ierobežotību.
• Akvīnas Toms strikti norobežo zināšanu un ticības jomas. Viņš ir nesatricināmi pārliecināts, ka prāts var izzināt īstenību, atklāt tās likumus, kārtību. Toms atzīst objektīvās izziņas iespējamību un noraida tādu filozofiju, kura savās apcerēs ierobežojas vienīgi ar cilvēka gara sfēru.
…
Viduslaiku periods līdz 15.gs ir pasaules vēsturē viens no svarīgākajiem laika periodiem. gan politiskais, gan ekonomiskais, gan kultūrās mantojums saglabājies līdz mūsdienām. Viens no svarīgākajiem viduslaiku mantojumiem ir skolas, universitātes. Jau 12.gs zinības tika apgūtas klosteru skolās, kurās tika apgūta rakstīšana, lasīšana, skaitīšana un baznīcu dziedāšana, bet vēlāk gramatika un Svēto Rakstu tulkošana. Pētījuma priekšmets: studiju process. Pētījuma objekts: Viduslaiku universitātes. Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt studiju procesu viduslaiku universitātes un izpētīt Pjēra Abelāra, Akvīnas Toma uzskatus.