• I.Kanta, V.G.F.Hēgeļa, F.Frēbela, J.Pestalocija, J.Herbarta audzināšanas mērķi un metodes

     

    Konspekts2 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'I.Kanta, V.G.F.Hēgeļa, F.Frēbela, J.Pestalocija, J.Herbarta audzināšanas mērķi u', 1.
  • Konspekts 'I.Kanta, V.G.F.Hēgeļa, F.Frēbela, J.Pestalocija, J.Herbarta audzināšanas mērķi u', 2.
  • Konspekts 'I.Kanta, V.G.F.Hēgeļa, F.Frēbela, J.Pestalocija, J.Herbarta audzināšanas mērķi u', 3.
  • Konspekts 'I.Kanta, V.G.F.Hēgeļa, F.Frēbela, J.Pestalocija, J.Herbarta audzināšanas mērķi u', 4.
Darba fragmentsAizvērt

F. Frēbels (1782-1852)
Audzināšanas kodols ir patstāvība un īpašas iztēles tieksme. Dzīvības pilna “dabiskā audzināšana”- jātiecas izprast sevi, dabu, tiekties pie Dieva. Audzināšanas pamatā “kopības un daudzveidības likums”-bērns ir dievišķās būtības nesējs, kas sevī attīsta dievišķo pilnību. Audzināšanas svarīgākais uzdevums- bērna iedzimto spēju attīstīšana.

J. Herbarts (1776-1841)
Audzināšanas mērķus J. Herbarts atvasināja no ētikas prasībām. Audzināšanas galvenais mērķis ir stiprs, tikumisks raksturs. Bez audzināšanas nav mācību, tāpat kā bez mācībām nav audzināšanas. J. Herbarts uzskatīja, ka eksistē piecas tikumības praktiskās idejas: iekšējās brīvības ideja, pilnības ideja, labvēlīguma ideja, tiesību ideja, taisnīguma ideja. Mācību procesam jābūt saistītam ar daudzveidīgām interesēm, kas ir bērna garīgās darbības veids un izraisa vēlmi mācīties.

Autora komentārsAtvērt
Atlants