-
Matemātiskās spēles vidusskolas klasēm
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Matemātika un spēle | 6 |
2. | Jauniešu vecumposma raksturojums | 7 |
3. | Matemātiskās spēles | 8 |
3.1. | Domino „Logaritmi” | 8 |
3.2. | Konstrukcijas uzdevums | 10 |
3.3. | Matemātiskais cirks „Vienādojumi” | 11 |
3.4. | Kārtis „Trigonometrisko funkciju vērtības” | 14 |
3.5. | Kārtis „Veiklība” | 16 |
4. | Interesanti fakti par matemātiku | 17 |
5. | Uzdevumi brīvajam laikam | 18 |
6. | Aptauja par spēlēm vidusskolēniem | 19 |
Secinājumi | 22 | |
Izmantotie informācijas avoti | 23 |
Autore šo tēmu izvēlējās, jo viņai matemātika ir tas mācību priekšmets, kurš īpašas problēmas nesagādā, lai padarītu matemātikas stundas interesantākas un saistošākas. Vēl joprojām matemātika sagadā grūtības daudziem jauniešiem, bet, radot savādāku veidu, kā pasniegt mācību stundu, iespējams mobilizēt skolēnu darbam un nostiprināt viņa zināšanas.
Darba mērķis: Izmantojot matemātiskās spēles, rosināt skolēnu interesi par matemātiku.
Darba uzdevumi:
1)atlasīt teorētisko literatūru par spēlēm un jauniešu vecumposmu;
2)veikt atlasītās literatūras analīzi un apkopošanu;
3)izveidot aptauju respondentu aptaujāšanai;
4)veikt respondentu aptaujāšanu;
5)apkopot iegūtos rezultātus;
6)izveidot matemātisko spēļu teorētisko bāzi;
7)izveidot matemātiskās spēles;
8)izdarīt secinājumus.
Hipotēze: Matemātiskās spēles veicina vidusskolēnu aktivitāti stundās un palīdz apgūt mācību vielu.
Darbā izmantotās metodes:
1.Teorētiskā: literatūras analīze,
2.Empīriskā: matemātisko spēļu izveidošana;
aptaujāšana;
iegūto rezultātu matemātiska apstrāde.…
Darbs ieguvis 2.vietu Cēsu rajona un 1.vietu Vidzemes reģiona ZPD konkursā (2006.g.) Darbā analizēts – Jauniešu vecumposma psiholoģiskais raksturojums. Matemātikas zināšanu nepieciešamība. Vielas apguve, izmantojot dažādas spēles matemātikā. Darba mērķis: Izmantojot matemātiskās spēles, rosināt skolēnu interesi par matemātiku. Darba uzdevumi: 1. izveidot dažādas matemātiskās spēles, izmantojot populārākās galda spēles; 2. iepazīstināt skolēnus ar alternatīvajām iespējām matemātikai apguvē; 3. apkopot skolēnu viedokļus par netradicionālu matemātikas apguvi un zināšanu nostiprināšanu. Pētījumā secināts, ka lielākajai daļai skolēnu liekas saistoša iespēja matemātikas apguvē izmantot dažādas matemātiskās spēles un ka pati spēļu izveidošana prasa lielu pacietību un darba ieguldījumu. Atslēgas vārdi: matemātika, spēles, vidusskolēni, klase. Darbs satur 24 lapas, 7 diagrammas, 12 bibliogrāfiskos nosaukumus, 2 pielikumus. Darba praktiskajā daļā veikta spēļu izveidošana, aprakstīšana, skolēnu iepazīstināšana ar matemātiskajām spēlēm, viedokļu apkopošana.