Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 1.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 2.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 3.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 4.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 5.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 6.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 7.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 8.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 9.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 10.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Tirgus veidi    4
2.  Tirgus segmentācija    6
2.1.  Patēriņa tirgus segmentācijas pazīmes un kritēriji    6
2.2.  Izmantotāju tirgus segmentācija    7
  Nobeigums    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

“Katru gadu ikvienā valstī tiek dibināti daudzi jauni uzņēmumi. Tajā pat laikā daudzus uzņēmumus pasludina par maksātnespējīgiem, bankrotējušiem, tie tiek likvidēti. Uzņēmējdarbība un tās vide mūsdienās ir ļoti mainīga. Tāpēc uzņēmējiem nemitīgi jāpilnveido uzņēmējdarbības stratēģija un jākoriģē mērķi. Uzņēmējam pats galvenais ir lūkoties soli, bet vēl labāk vismaz divus soļus uz priekšu tajā jomā, kurā viņš darbojas vai nolēmis darboties. Kā apliecina prakse, tad patiesi konkurētspējīgi ir tie uzņēmumi, kas īsteno inovatīvu uzņēmējdarbību, izmanto jaunāko tehnoloģiju, ļoti rūpīgi veic tirgus izpēti, izstrādā un elastīgi īsteno perspektīvos mārketinga plānus.” (1,4)
“Panākumi jebkurā kaujā ļoti lielā mērā ir atkarīgi no izlūkošanas kvalitātes – tā atzīst kara zinātne. Tas pats attiecināms arī uz uzņēmuma darbību aizvien asākas konkurences apstākļos. Var teikt, ka tirgus faktoru izpēte ir izejas punkts ikviena saimnieciskā lēmuma pieņemšanai, un mārketinga pētījumus var pielīdzināt izlūkošanai.
Lai samazinātu nenoteiktību un uzņēmuma risku, tā vadītāju rīcībā ir jābūt drošai, pietiekamai un laikus sniegtai informācijai. Tirgus apstākļos paļauties tikai uz intuīciju, uz vadītāja un speciālistu iepriekšējo pieredzi ir vairāk nekā bīstami uzņēmuma pastāvēšanai un turpmākai sekmīgai attīstībai. Informāciju iegūst, veicot mārketinga pētījumus.” (1,26)
“Vārds “marketings” latviešu valodā ienācis no angļu valodas (angļu marketing – iepirkšanās tirgū) un nozīmē – tirgus zinība, mācība par tirgu. Attiecīgais angļu vārds pārņemts daudzās pasaules valodās.
Literatūrā ir daudz marketinga definīciju, kur autori izceļ kādu tā tehnisko, vadīšanas, ekonomisko vai sociālo pusi. Amerikas marketinga asociācija ir devusi šādu definīciju: “Marketings ir darbība preču un pakalpojumu plānošanā, cenu veidošanā, virzīšanā tirgū, sadalē, lai pilnveidotu pirkšanu un pārdošanu, ar mērķi apmierināt individuālo un organizēto objektu vajadzības.” (2;5)
“Tirgus ir visi preču un pakalpojumu esošie un potenciālie pircēji.
Vienu un to pašu produktu var pirkt daudzi un dažādi cilvēki vai organizācijas un izmantot tos dažādiem mērķiem.
Ir divi galvenie tirgus veidi:
a)patēriņa tirgus;
b) izmantotāju tirgus.
Šie divi tirgus veidi ir pilnīgi atšķirīgi gan pēc cilvēku un organizāciju grupām, gan arī pēc viņu pirkšanas motīviem.
Patēriņa tirgu var definēt kā tirgu, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir atsevišķi indivīdi, ģimenes (mājsaimniecības), kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants