Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 1.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 2.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 3.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 4.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 5.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 6.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 7.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 8.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 9.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 10.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 11.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 12.
  • Referāts 'Mārketinga makrovides analīze', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurences raksturs nozares ietvaros.
A/s „Aldaris” atrodas līderpozīcijās Latijas tirgū, būdams alus ražotājs ar vislielāko apgrozījumu (neto apgrozījums 2004. gada bija 20 186 tūkstošu latu apjomā).
Tomēr nozarē, kurā darbojas „Aldaris”, ir ļoti liela konkurence (tā ir detalizēti apskatīta mikro vides daļā). Vēl reiz nosauksim tikai lielākus no tiem – Cēsis, Lāčplēsis, Griģis&Co, Latgale. Un lai noturētu līderpozīcijas uzņēmumam vienmēr ir jābūt labi informētam par jebkādām izmaiņām.
Galvenokārt, izmaksas ir saistītas ar produktu ievietošanu noliktavās, to uzglabāšanu, transportēšanu, reklāmu utt. Pastāv lielas loģistikas izmaksas, jo produkcija (kaut gan mazos apjomos) tiek tirgota arī ārpus Latvijas.
Ienākšanas barjeras ir saistītas ar finansēm un investīcijām. Savukārt iziešanas barjera ir saistīta ar zaudējumiem.

Patērētāju spēks.
Pircēji ir informēti un labi pazīst s/a „Aldaris” produkciju, kā kvalitatīvu un bagātu ar garšu atsvaidzinošu dzrienu, viņu vajadzībām un vēlmēm atbilstošu. „Aldaris” tirgū jau ir sēn. Un ar visu savu eksistences laiku spēj nodrošināt sevi ar stabilu labvēlīgo pircēju attieksmi pret savu produkciju.
Uzņēmums „Aldaris” ražo ne tikai alkoholisko alu, bet arī pirmais Latvijā un visā Baltijā uzsācis bezalkoholisko alus – „Zelta” bezalkoholiskais ražošanu. Tas ir īpašs un ļoti svarīgs produkts, kurš veicuna ne tikai atbildīgu alkohola patēriņu, bet arī drošu auto vadīšanas un brīva laika pavadīšanas kultūru.
Statistiskie dati liecina, ka uzņēmums palielināja savu Latvijas alus tirgu daļu no turpat 39,9% 2002. gadā līdz 43,7% 2003. gadā. Tomēr patērētājiem ir diezgan liels spēks, jo vienmēr ir iespēja pāriet uz citu uzņēmumu saražoto produkciju.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants