Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 1.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 2.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 3.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 4.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 5.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 6.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 7.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 8.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 9.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 10.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 11.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 12.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 13.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 14.
  • Referāts 'JIT (Just in Time) metode', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  „Just in time” filozofija    4
  Vēsture    4
  Nozīme    4
  JIT elementi    5
3.  „Just in time” problēmas    10
  Grūtības JIT praktizēšanā    10
4.  „Just in time” iespējas Latvijā    13
  Uzņēmējdarbības veids    13
  Infrastruktūra    13
  Darbaspēks    13
5.  Secinājumi    14
  Izmantotās literatūras saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

“Just in time” filozofija
• Vēsture
JIT filozofija radās Japānā, kad 1970. gadu Toyota Motors Company attīstīja jaunas idejas saisitībā ar materiālu un produktu menedžmentu. Toyota firmas plānotāji centās izskaust nevajadzīgos tēriņus gan attiecībā uz izejvielām, gan uz darbaspēku, iekārtām, ražošanas laiku, telpu un citām ar ražošanu saistītām aktivitātēm.( Nevajadzīgie tēriņi ir viss, kas pārsniedz minimuma līmeni, produkta rāzošanai).
Pirms JIT ieviešanas iepriekšējai ražošanas sistēmai bija daudz problēmu. Tai skaitā: krājumu problēmas, brāķa produkcija, augošas izmaksas, lielu partiju ražošana un piegādes kavējumi. Krājumu problēma iekļāva neizmantoto, uzkrātos krājumus, kas bija ne tikai neefektīvi, bet arī prasīja daudz pūļu to uzglabāšanai. Brāķa produkcija - ražotāji zināja, ka pietiktu tikai ar vienu atsevišķa produkta brāķi (defektu), lai iznīcinātu ražotāja reputāciju, tāpēc viņiem bija jārada “brāķu – brīva” produkcija. Visbeidzot, esošā sistēma pietiekami nenodrošināja ātru piegādi, tāpēc bija vajadzība pēc ātrākas un drošākas piegādes sistēmas, lai apmierinātu pircēju vajadzības. Šīs problēmas bija par pamatu lai izveidotu JIT sistēmu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants