Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā. Krāsu, attēlu izmantošana reklāmā. Rek', 1.
  • Konspekts 'Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā. Krāsu, attēlu izmantošana reklāmā. Rek', 2.
  • Konspekts 'Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā. Krāsu, attēlu izmantošana reklāmā. Rek', 3.
  • Konspekts 'Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā. Krāsu, attēlu izmantošana reklāmā. Rek', 4.
  • Konspekts 'Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā. Krāsu, attēlu izmantošana reklāmā. Rek', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lai radītu un uzturētu pozitīvu emocionālo saikni ar produktu, reklāmas jomā tiek izmantots klasiskās kondicionēšanas teorijas princips – emocionāli neitrāls produkts tiek reklamēts, atkārtoti izmantojot tādus kairinātājus, kas rada spēcīgu emocionālu reakciju, kā rezultātā spēcīgas pozitīvas emocijas tiek saistītas ar pašu produktu. Tomēr šim fenomenam reklāmas jomā ir savi ierobežojumi – produktiem jau mēdz būt savas emocionālās asociācijas, un jauna reklāma tās nevar efektīvi izmainīt, vismaz ne uzreiz. Turklāt nepieciešams sistemātisks atkārtojums, lai radītā saikne nezustu. Turklāt nozīmīgi, ka šāda refleksa rašanās noris bez indivīda mentālas piepūles.
Ja patērētājiem jau ir izveidojusies noteikta emocionālā saikne ar produktu, to izmainīt būs grūti. Turklāt produktam ir jāpapildina reklāmas raisītās emocionālās gaidas un jāstiprina saikne. Turklāt, tā kā emocionālās saiknes rašanās vēl automātiski nenozīmē pirkumu, jānostiprina tādas emocijas, kas saistāmas ar produkta faktiskajām patēriņa situācijām. Lai izvēlētā emocionālā saikne būtu iedarbīga, tai ir jāatbilst uzņēmuma identitātei, produkta profilam un mērķa grupai, tai ir jārada emocijas un jāatšķiras no citu uzņēmumu piedāvājumiem. Par galvenajiem emociju medijiem tiek uzskatīta mūzika, attēli un verbālā komunikācija. Tomēr neatkarīgi no tā, vai reklāmas vēstījums satur vai nesatur lietišķu informāciju, tam jābūt saprotamam.
Līdz ar to var secināt, ka reklāmai ir ļoti būtiski pārvarēt patērētāja uztveres barjeru un palikt atmiņā. Šie uzdevumi nebūt nav viegli, jo par patērētāja uzmanību sacenšas liels informācijas un citu kairinātāju daudzums. Tādējādi ir secināts, ka vizuāli iespaidīgu un emocionāli spēcīgu elementu izmantojums reklāmās pozitīvi ietekmē reklāmas uztveri un arī atcerēšanos, kaut arī, lai nodrošinātu maksimāli pilnīgu reklāmas ziņojuma saglabājumu patērētāja atmiņā, to ir nepieciešams atkārtot.

Autora komentārsAtvērt
Atlants