Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Skolvadība. Problēmsituācijas', 1.
  • Eseja 'Skolvadība. Problēmsituācijas', 2.
  • Eseja 'Skolvadība. Problēmsituācijas', 3.
  • Eseja 'Skolvadība. Problēmsituācijas', 4.
  • Eseja 'Skolvadība. Problēmsituācijas', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Uz bērnudarza ”Āxx” e-mailu tika atsutīts piedavājums piedalīties Eiropas Savienības skolotāju projektā. Kartēja skolotāju sapulcē vaditāja paziņo, ka bernudarsz ”Āxxx” piedalīsies jaunajā projektā un par projektu dalībniekiem tika izvelētas divas pieredzējošas skolotājas Ixxx un Rxxx. Pārejas skolotājas varēs piedalīties projektā tikai tad, kad izvelētas skolotājas pabeigs savus projektus un veiksmīgi tiks cauri visiem etapem. Bet projektā vares piedalīties ne visi pēc pašu grības, bet tikai ”labākie.” Vaditājas lēmums, izraisīja lielu neapmierinatību citu skolotāju vidū.

Situācijas teorētiskais pamatojums. Šī situācija parāda vaditājas derektīvo (autoritāro) stilu. Autoritarais stils - stils par kuru varetu teikt - diktatorisks, merki tiek sasniegti neskatoties uz podoto velmem, nepieciešamību un ieteikumiem. Pēc I.Foranda atzīnuma Derektīvo (autoritāro) vadīšanas stilu raksturo – pārmērīga varas centralizācija, vienvaldība, vairumu kolektīva dzīves jautājumu vienpersonisko risināšanu, apzinātas saskarsmes ierobežošanu ar padotajiem (Inne, 1996, 138). Šī stila galvenais trūkums ir pakļauto darbinieku iniciatīves ierobežošana, līdz ar to ilgstoša tā pielietošana rada darbinieku neapmierinatību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants