Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 1.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 2.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 3.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 4.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 5.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 6.
  • Referāts 'Patērētāja sociālās uzvedības modeļi', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Patērētājs - fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kur nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību
Patērētāja uzvedību tirgū nosaka patērētāja mērķis – ar ierobežotiem līdzekļiem iegūt patēriņa preces ar maksimālu derīgumu.
Līdzekļus vajadzību apmierināšana sauc par labumiem:
brīvie labumi – gaiss, upju un ezeru ūdens;
saimnieciskie – iegūti cilvēka saimnieciskās darbības rezultātā.
Lai izprastu pircēju rīcību, nepieciešama cilvēku rīcības pamatu izpratne.
Veidu, kādā cilvēks rīkojas un reaģē uz citu rīcību, sauc par izturēšanos.
Veidu, kādā persona rīkojas un reaģē uz citu rīcību tirgū, sauc par pircēja rīcību.
Tirgotāji ir sapratuši, ka, tieši tāpat kā cilvēku rīcību, kopumā arī pircēju rīcību izraisa noteikti cēloņi. Patērētājiem ir pamatoti iemesli, lai pirktu to, ko viņi pērk un kur viņi to pērk. Viņi ir uzzinājuši no izlasītā, no reklāmām, no pieredzes, no draugu iztikumiem, kuras preces un pakalpojumi apmierina viņu vajadzības.
Tirgus speciālisti, kuri grib ilgstoši saglabāt savu vietu biznesā, necenšas manipulēt ar saviem pircējiem. Viņi cenšas apmierināt to vajadzības, piedāvājot īsto preci par īsto cenu īstajā laikā un vietā. Lai nonāktu pie šādiem pareiziem lēmumiem, mārketinga speciālistiem jāsaprot pircēja rīcība.…

Atlants