Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 1.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 2.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 3.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 4.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 5.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 6.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 7.
  • Referāts 'Personība, cilvēks, indivīds', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Personība un kultūra    3
3.  Personība un garīgās vērtības    5
4.  Personības attīstības līmeņi    5
5.  Radošās personības galvenās iezīmes    7
6.  Personības pilnveide un degradācija    7
7.  Secinājumi    7
8.  Izmantotā literatūra    9
Darba fragmentsAizvērt

. Personība un kultūra

Cilvēks kā personība veidojas vienlaikus kā kultūras būtne. Kultūras attīstībā svarīgi atšķirt divus jēdzienus - "cultura agri" un "cultura amini".
"Cultura agri" - zemes apstrādāšanas, kopšanas kultūra. Te iekļaujas arī materiālā kultūra.
"Cultura amini" - šo jēdzienu lieto kopš Cicerona laikiem un saprot arī kā dvēseles un gara kultūra. Te iekļaujas cilvēka miesas-dvēseles-gara attīstības, kopšana, uzlabošana, kas atbilst ķermeņa, dvēseles un gara kultūrai. Ar to tad arī visciešāk saistīta personības un morāles attīstība. Kultūrā ir dvēseles, gara noteicējs.
Kultūras jēdziena sākotnējā izpratne bija pārāk plaša. Tas aptvēra visu, kas nav dabas dots, visu, ko veidojis cilvēks. Bet tā kā aizvien vairāk uzkrājas negatīvais, nejēdzīgais, ko darinājis un savās attieksmēs izpaudis cilvēks, tad kultūras jēdzienu aizvien vairāk sāka saistīt ar kvalitatīvu darbību, ar cilvēku dzīves veidu, ar kultūras vērtību sargāšanu, saudzēšanu, atdzīvināšanu un vairošanu. Kultūras jēdzienā iekļaujas tikumi, paradumi, valoda, ģērbšanās, ēšanas tradīcijas, māju un pilsētu ierīkošanas stils, darba un audzināšanas veids. Kultūra skar saimniecisko dzīvi, politiski valstiskos pasākumus, armiju, zinātni, mākslu, reliģiju, visas tautas un personības gara izaugsmes sfēras. Cilvēka kā kultūras būtnes veidošanās vienlaikus ir arī personības tiekšanās pēc attīstības augstāka līmeņa.

Autora komentārsAtvērt
Atlants