Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Didaktika', 1.
  • Referāts 'Didaktika', 2.
  • Referāts 'Didaktika', 3.
  • Referāts 'Didaktika', 4.
  • Referāts 'Didaktika', 5.
  • Referāts 'Didaktika', 6.
  • Referāts 'Didaktika', 7.
  • Referāts 'Didaktika', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Vispārīgā didaktika kā zinātne par mācību procesu aptver savos pētījumos mācības visos mācību priekšmetos, kā arī mācību darba visos līmeņos. J.A. Komenskis didaktiku uzskatīja par mācīšanas universālo mākslu.
Bez vispārīgās didaktikas atziņu dziļas apguves skolotājam nav iespējams radoši pilnveidot savas mācību metodes, teorētiski pamatot savus mācību darba paņēmienus.
Vispārīgā didaktika pētī divas savstarpēji saistīto jautājumu kopas. Pirmā jautājumu kopa skar izglītības un mācību saturu – ko, kad un cik daudz no zinātņu pamatiem jāapgūst skolēniem – tas ir viens no vispārīgās didaktikas pētīšanas priekšmetiem.
Otra jautājumu kopa, uz ko jāatbild vispārīgai didaktikai, ir – kā vadīt mācību procesu, lai skolēni mācītos ar prieku, nepārslogojot sevi, un viņu zināšanas būtu apjēgtas, pamatīgas un noturīgas.
Vispārīgā didaktika atrodas mijiedarbībā ar mācību priekšmetu metodikām. Savus vispārinājumus tā atvasina no pieredzes konkrēto mācību priekšmetu apguvē. Savukārt mācību priekšmetu metodiku (darba paņēmienu) pamatā ir vispārīgās didaktikas teorētiskās atziņas. Kad mācību saturs atlasīts, rodas jautājums, kā to iemācīt skolēniem, kādas metodes jāizmanto. Metodes ir paņēmiens mācību mērķa sasniegšanas. Metodes var būt dažādas, skolotājs kas izmanto tikai vienu un to pašu metodi mācībās, strādā pēc šablona, kas ir garlaicīgi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants