Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Administratīvo tiesību jēdziens | 7 |
2. | Statistika par administratīvajiem pārkāpumiem | 11 |
2.1. | Raksturīgākie izdarītie skolēnu pārkāpumi | 11 |
2.2. | Statistiskā novērošana | 13 |
2.3. | Statiskā sakopošanā | 13 |
2.4. | Grupēšana | 13 |
2.5. | Grafiskā attēlošana | 19 |
2.6. | Absolūtie lielumi | 21 |
2.7. | Relatīvie lielumi | 22 |
2.8. | Vidējie lielumi | 24 |
2.9. | Dinamikas rindas | 26 |
2.10. | Dinamikas rindu vidējie lielumi | 29 |
2.11. | Dinamikas rindas izlīdzināšana | 31 |
3. | Aptaujas rezultāti | 36 |
Secinājumi un priekšlikumi | 40 | |
Izmantotā literatūra | 41 |
Tiesības un sodi ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, jo ik uz soļa var saskarties ar dažādiem pārkāpumiem. Sabiedrība (cilvēce) vispār nespēj eksistēt bez dažāda veida tiesībām un sodiem, jo bez tā cilvēks neapzinātos savus pienākumus pret sabiedrību un atbildību par veicamo darbu.
Administratīvais pārkāpums pēc savas būtības ir līdzīgs noziedzīgam nodarījumam. Tikai apdraudējums sabiedriskajai kārtībai un personas likumīgajām interesēm, ko rada administratīvais pārkāpums, ir daudz mazāks nekā apdraudējums, ko rada noziedzīgs nodarījums. Varētu teikt, ka administratīvo pārkāpumu kodekss regulē mūsu sadzīvi.
Administratīvie noteikumi palīdz sabiedrībai ievērot kārtību un apzināties normas (robežas), cik tālu viņš drīkst iet. Tie paredz noteiktas kārtības ievērošanu. Ja nebūtu šādu noteikumu, tad cilvēki būtu pilnībā nekulturāli un uzvestos visās situācijās vienādi, t.i., identiska uzvedība būtu mežā, pilsētā uz ielas, sabiedriskās iestādēs un pasākumos, kā arī mājās utt. Šādu noteikumu eksistēšana palīdz ievērot cilvēkiem pareizās uzvedības normas atbilstoši situācijai un vispārpieņemtajiem noteikumiem. Cilvēki cenšas sevi saņemt rokās, lai neparādītu sevi no sliktās puses un nebūtu jāsaņem sods par savām izdarībām, bet ir arī cilvēki, kuriem pat šie noteikumi nav šķērslis, lai izdarītu šos pārkāpumus un uzvestos kā viņiem sirds kāro.…
Darbs sastāv no ievada, pirmās daļas – teorijas izklāsta, otrās daļas – statistikas materiālu apkopojuma (aprēķiniem) un komentāra par administratīvajiem pārkāpumiem Liepājā, trešās daļas – aptaujāto skolēnu anketu datu analīzes, apkopojuma rezultātiem un komentāriem par jauniešu informētību attiecībā uz administratīvajiem noteikumiem, kā arī aptaujāto ieteikumiem šajā sakarā.