Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 1.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 2.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 3.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 4.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 5.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 6.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 7.
  • Referāts 'Sociālo zinību ieviešanas priekšnosacījumi un apstākļi manā skolā', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Sociālo zinību ieviešanas veicinošie apstākļi Apes arodvidusskolā    4
2.  Sociālo zinību ieviešanas varbūtējās grūtības Apes arodvidusskolā    5
3.  Mana loma sociālo zinību ieviešanas procesā Apes arodvidusskolā    6
  Nobeigums    7
  Izmantotās literatūras saraksts    8
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Dzīvoju Ziemeļlatvijas mazpilsētā – Apē. Ape atrodas Vaidavas upes krastā pie Igaunijas robežas. Pilsētā un tās apkārtnē ir daudz skaistu vietu – Vaidavas upe, Kalekaura un Vītuma ezeri, Raganu klintis un Lielanšu grava, lielākais Baltijā vītols, pilsētā ir daudz savdabīgu no vietējā dolomīta būvētu mūra ēku.
Strādāju Apes arodvidusskolā. Mūsu skolai ir sena vēsture, jo skola savu darbību sākusi pirms 81 gada kā mājturības, lopkopības un laukkopības skola. Šobrīd Apes arodvidusskolā iespējams iegūt būvstrādnieka, ēku celtnieka, galdnieka, automehāniķa palīga un grāmatveža kvalifikāciju. Skolā strādāju no 1997. gada janvāra un mācu biznesa pamatus un saskarsmi. No šī gada oktobra skolā strādāju arī par direktora vietnieci audzināšanas darbā.
UNESCO Starptautiskā 21. gadsimta izglītības komisija par galveno izglītības mērķi uzskata attīstīt prasmi sadzīvot, veidot sapratni ar apkārtējiem cilvēkiem, viņu vēsturi, tradīcijām un garīgo mantojumu un sekmēt sadarbības, kritiskās domāšanas un konfliktu risināšanas prasmes. Šos uzdevumus iespējams īstenot, ja audzēknis vispirms spēj adekvāti novērtēt pats sevi. Spēj apzināti vadīt savu darbību, kontrolēt savu rīcību, t.i. spēj dzīvot sabiedrībā.
Arī viens no profesionālās izglītības kvalifikācijas mērķiem − spēja sadarboties un strādāt grupā. Lai apgūtu tehnoloģiskos jauninājumus, ar tīri profesionālu kvalifikāciju vien nepietiek. No jauniešiem tiek prasīta ne tikai profesionalitāte, bet arī patstāvīga domāšana un rīcība, kā arī savstarpēja kooperācija. Tātad arī šo prasmju pamatā ir spēja “sociāli” novērtēt sevi, veidojot vairāk vai mazāk apzinātu priekšstatu sistēmu par sevi, savām attiecībām ar citiem cilvēkiem un dažādiem dzīves aspektiem un vērtībām, lai integrētos mainīgajā darba tirgū. Audzēkņiem ir jāgatavojas dzīvei pasaulē, kurā mainās neizsakāmi strauji. Šīs dienas jauniešiem dots vairāk nekā iepriekšējām paaudzēm. Paveras robežās starp valstīm līdz ar to paplašinās jauniešu iespējas. Sociālas zinības ļauj izprast sevi un līdzekļus savu problēmu risināšanai.
Strādājot arodskolā, esmu pārliecinājusies par audzēkņu sociālo prasmju nozīmīgumu viņu turpmākajā dzīvē. Sociālās prasmes veicina sekmīgu mācību procesu, audzēkņi gūst ticību sev, iepazīst savas iespējas, apzinās vajadzības, sasniedz spēju patstāvīgi lemt par savu dzīvi, tās jēgu, mērķiem un to īstenošanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants