Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 1.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 2.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 3.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 4.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 5.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 6.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 7.
  • Konspekts 'Korporatīvās kultūras īpatnības Japānā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Boss, “Joshi” un vecākie komandas locekļi, “Senpai”, uzaicina komandu “Buka” vai jaunāko personālu “Kohai” uz ātrām vakariņām vai dzērienu. Uzaicinājums bieži notiek ar labiem nodomiem, lai dotu viņiem iespēju sarunāties, ja darbā būtu radušies kādi jautājumi. Japānā vispārpieņemts teiciens ir: “ja vēlaties ceļot augšup pa korporatīvajām kāpnēm, jums ir jādzer”. Tas bija tas, kā daudzi vecākās paaudzes darbinieki nodibināja attiecības un uzskatīja to par parastu uzņēmējdarbības veidu. (Japanese drink culture, 2015)
Japāņu korporatīvā kultūra ir ļoti īpaša un sava veida interesanta. It īpaši tādi aspekti, kā piemēram, ļoti stabilās ilgtermiņa attiecības, kas izriet no konservatīvās japāņu lojalitātes sajūtas. Pieklājība un uzmanība ir daļa no uz klientu orientēta pakalpojuma, kas ir visredzamākais Japānas uzņēmējdarbības kultūras aspekts. Visa Japāņu korporatīvā kultūra tika labi atstrādāta, lai Japāna būtu augsti vērtēts biznesa partneris mūsdienās.
Pēdējo desmit gadu laikā korporatīvā dzīve un kultūra ir daudz mainījusies. Darba vide ir elastīgāka un atbilst indivīdu vajadzībām atbilstoši viņu dzīvesveidam un dzīves posmam. Karjeras izmaiņas notiek biežāk un vieglāk. Ja viena korporatīvā kultūra nav piemērota virzīties uz priekšu un ir mazāk uzsvars likts uz attiecību veidošanu, kurām jānotiek visu mūžu. Lielākā daļa jaunās paaudzes, kas savu karjeru sāka šādā vidē ar lielāku brīvību, mēdz mazāk laika pavadīt kopā ar kolēģiem un vairāk koncentrēties uz dzīvi un attiecībām ārpus darba.
Faktiski daži Japānas uzņēmējdarbības kultūras aspekti, piemēram, ļoti stabilās ilgtermiņa attiecības, kas izriet no konservatīvās japāņu lojalitātes sajūtas pret uzticamiem partneriem un piegādātājiem, ir ļoti izdevīgi tiem ārvalstu uzņēmumiem, kuri saprot, kā peldēt ar Japānas kultūras paisumu nevis veltīgi cīnīties pret to. Pieklājība un uzmanība ir daļa no uz klientu orientēta pakalpojuma, kas ir visredzamākais Japānas uzņēmējdarbības kultūras aspekts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants