Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs mācību priekšmetā "Prezentācijas prasme"', 1.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs mācību priekšmetā "Prezentācijas prasme"', 2.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs mācību priekšmetā "Prezentācijas prasme"', 3.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs mācību priekšmetā "Prezentācijas prasme"', 4.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs mācību priekšmetā "Prezentācijas prasme"', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1. UZDEVUMS

Klausītāju izvietojums publiskas runas laikā telpā var būt dažāds. Kādām situācijām Jūsuprāt piemēroti zemāk norādītie klausītāju vietu izkārtojumi telpā? Kādi ir šo izkārtojumu pozitīvie un negatīvie aspekti?

Auditorijas uzvedību un tai atbilstošo oratora darbību būtiski ietekmē tās izmēri. Manuprāt a) un b) situācijas labāk piemēroti lekcijas telpām, jo izmēri ir lieli. Negatīvais aspekts ir tāds, ka oratoram ir grūti pievērš uzmanību visiem cilvēkiem, jo cilvēku skaits ir liels. Īpaši tas ietekmē uz a) teritorijas telpu, jo cilvēki, kur sēž telpas beigumā var vispār neko neredzēt un neklausīties. Pozitīvais aspekts var būt, ja telpām ir laba akustika un tādā gadījumā oratora balss būs labāk skaņot.
Jo mazāka auditorija, jo tās uzvedība ir – ikdienišķāka, kā, piemēram, c) un d) teritorijas telpas. Vēl pozitīvie aspekti ir tādi, ka orators var pievērš uzmanību visiem cilvēkiem un viņam vieglāk strādāt ar mazo grupu cilvēkiem, jo saprasīšana būs visefektīvākā. Manuprāt vislabākais telpa veids ir d), tāpēc ka šajā gadījumā ir labs kontakts oratora ar auditoriju. Un tas ir piemērots galvenokārt teātrī un zālē.
Negatīvais aspekts ir tāds, ka telpā var ierasties maz cilvēku skaits un malā sēdošie cilvēki slikti redz, ko orators rāda.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants