-
Ceļa segas konstrukcijas aprēķina piemērs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | drenejošā slāņa aplēse | 6 |
1.1. | ūdens pieplūdes aprēķins | 6 |
1.2. | Nepieciešamais drenējošā slāņa biezums | 6 |
2. | Evaj noteikšana satiksmes sastāvam | 8 |
2.1. | Intensitātes pieaugums segas kalpošanas periodā T | 8 |
2.2. | Grunšu un materiālu deformatīvie un stiprības raksturotāji | 9 |
3. | Dotās segas konstrukcijas parbaude | 10 |
3.1. | Segas aplēse pēc pieļaujamās elastīgās ielieces | 10 |
3.2. | Segas pamatnes grunts aplēse pēc bīdes pretestības nosacījuma | 12 |
3.3. | Segas drenējošās kārtas aplēse pēc bīdes pretestības nosacījuma | 13 |
3.4. | Seguma stiepes stiprības pārbaude | 14 |
3.5. | Seguma bīdes pretestības pārbaude | 15 |
4. | Konstrukcijas pārbaude uz sala noturību | 17 |
Izmantotā literatūra | 17 |
4. Konstrukcijas pārbaude uz sala noturību
Pieņemu, ka sasaluma dziļums ir mazāks par gruntsūdens dziļumu. Ja Z/H≤1, tad ceļa konstrukcijas salnoturīgās virsbūves biezumu Z1 nosaka, izmantojot [1]1 4.2. nomogrammu.
Izejas dati
Latvijas apstākļos grunts sasalšanas dziļums 60 ... 120 cm. Pieņemu z = 80cm
Gruntsūdens aprēķina dziļums no ceļa segas virsmas H = 100cm
Pieļaujamā sala deformācija [1] 4.1.tab. SP=4cm
Grunts kūkumošanās intensitātes raksturotājs [1]4.2.tab. B=3,5 cm2/24h
Grunts sasalšanas straujums klimatiskais raksturotājs α0 (Rīga) = 50 cm2/24h
Tā kā aprēķinātais ceļa konstrukcijas virsbūves biezums ir mazāks nekā segas biezums, kas noteikts pēc stiprības nosacījumiem, tad noteiktās ceļa segas konstrukcijas pārbaude uz salnoturību izpildās.…
Praktisks piemērs ceļa segas konstrukcijas aprēķinam pēc t.s. krievu metodes