Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 1.
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 2.
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 3.
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 4.
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 5.
  • Konspekts 'Jauna produkta izstrādes stratēģija', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu apstākļos, kad strauji attīstās ražošanas tehnika un tehnoloģijas un ātri mainās patērētāju pieprasījums, uzņēmumi nedrīkst paļauties tikai uz esošajiem produktiem, kurus tie piedāvā tirgū šodien. Jācenšas piedāvāt arvien jaunus produktus. Pretējā gadījumā konkurenti var apsteigt šo vajadzību apmierināšanā.
Ko nozīmē “jauns produkts“? Marketinga izpratnē pastāv dažas jaunu produktu kategorijas, kas atšķiras pēc jauninājuma pakāpes gan attiecībā uz uzņēmumu, gan patērētāju:
Orģināli produkti, kuri līdz šim vispār nav bijuši tirgū (piemēram, 80.-os gados tirgū pirmoreiz parādījās personālie datori).
Uzlaboti produkti, kuri nav orģināli, bet ir būtiski pilnveidoti (piemēram, jauni procesori, diski un citas datoru sastāvdaļas, kas var būtiski ietekmēt to raksturlielumus).
Modificētie produkti, kuri nav būtiski pilnveidoti, bet tomēr atšķiras no esošajiem (piemēram, datoram var mainīt dizainu un pievienot jaunas detaļas, kuras palielina tā darbības efektivitāti).
Esošu produktu sortimenta palielinājums (piemēram, uzņēmums paplašina savu sortimenta līniju ar dažādiem datoru monitoriem, kas atšķiras pēc izmēriem un citiem raksturlielumiem).
Jebkurā gadījumā tikai patērētājs novērtē produkta jauninājuma pakāpi. Tikai pēc viņa lēmuma produktu pirkt, uzņēmumam būs skaidrs: tirgus atzīs vai neatzīs šo jauninājumu. To izlaide ir saistīta ar lielu risku un augstām izmaksām. Turklāt, kā rāda pieredze, risks, ka pircējs var neatzīt jauno preci, ir lielāks nekā tās radīšanas risks.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants