Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vadības teorija', 1.
  • Referāts 'Vadības teorija', 2.
  • Referāts 'Vadības teorija', 3.
  • Referāts 'Vadības teorija', 4.
  • Referāts 'Vadības teorija', 5.
  • Referāts 'Vadības teorija', 6.
  • Referāts 'Vadības teorija', 7.
  • Referāts 'Vadības teorija', 8.
  • Referāts 'Vadības teorija', 9.
  • Referāts 'Vadības teorija', 10.
  • Referāts 'Vadības teorija', 11.
  • Referāts 'Vadības teorija', 12.
  • Referāts 'Vadības teorija', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Šī referāta uzdevums ir, izmantojot dažādu mācību literatūru, mēģināt noskaidrot, kas ir vadīšana, vadītāji, kādi ir vadības stili.
Tāpat centīšos noskaidrot, kāds ir manas darba vietas vadītāja vadīšanas stils, pie kāda līmeņa vadītājiem viņu var pieskaitīt, kādas funkcijas viņš veic.
1. VADĪŠANA UN VADĪTĀJI
Mūsdienu amerikāņu korporatīvās kultūras pētījumi liecina, ka eksistē 4 pamattipu vadītāji:
“meistari”. Tie ir cilvēki, kuri visaugstāk ciena tradicionālo atziņu un normu sistēmu, ciešā saistībā ar darba ētiku un cieņu pret cilvēkiem. Šie vadītāji visbiežāk ir arī tik ļoti aizņemti, nodarbināti ar saviem radošajiem meklējumiem, ka izrādās, praktiski nespēj vadīt sarežģītas un mainīgas organizatoriskas sistēmas (kolektīvus un grupas);
“cīnītāji ar džungļiem”. Tie ir cilvēki, kuri pat kaislīgi tiecas pēc varas. Viņi uztver sevi un apkārtējos kā kādus cilvēces džungļu iemītniekus, kur viņi cenšas aprīt otrus. Viņu intelektuālie un citi psihiskie resursi ir virzīti galvenokārt savas drošības un labklājības nodrošināšanai. Darba kolēģus viņi parasti uztver kā konkurentus vai pat ienaidniekus, bet padotos – kā līdzekli šajā tik tiešām patiesi nežēlīgajā cīņā par varu.
“kompānijas cilvēki” jeb savējie. Viņi identificē sevi ar to organizāciju, kurai paši pieder. Psiholoģiski viņi parasti ir visai vāji, tiecas pakļauties kādam citam, tādējādi mēģinot nodrošināt sevi ja ne karjeras nozīmē, tad vismaz kaut cik materiāli. Parasti tie izrādās nespējīgi kaut cik veiksmīgi kārtot lietas spēcīgas konkurences apstākļos.
“spēlmaņi”. Viņi visā uzņēmējdarbības ritumā sevi uzskata kā īstenus spēlmaņus – mīl riskēt, gan ar aprēķinu, bieži aizraujas ar dažādiem jauninājumiem. Tiecas gūt gandarījumu no uzvarām un panākumiem kā tādiem. Galvenās rūpes – iegūt uzvarētāju (veiksminieku) reputāciju un popularitāti. 1…

Autora komentārsAtvērt
Atlants