Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 48 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 1.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 2.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 3.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 4.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 5.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 6.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 7.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 8.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 9.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 10.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 11.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 12.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 13.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 14.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 15.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 16.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 17.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 18.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 19.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 20.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 21.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 22.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 23.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 24.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 25.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 26.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 27.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 28.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 29.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 30.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 31.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 32.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 33.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 34.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 35.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 36.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 37.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 38.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 39.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 40.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 41.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 42.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 43.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 44.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 45.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 46.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 47.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 48.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 49.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 50.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 51.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 52.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 53.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 54.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 55.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 56.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 57.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 58.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 59.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 60.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 61.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 62.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 63.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 64.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 65.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 66.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 67.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 68.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 69.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 70.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 71.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 72.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 73.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 74.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 75.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 76.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 77.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 78.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 79.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 80.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 81.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 82.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 83.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 84.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 85.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 86.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 87.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 88.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 89.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 90.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 91.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 92.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 93.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 94.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 95.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 96.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 97.
  • Diplomdarbs 'Iekšējā komunikācija kā Dobeles pašvaldības attīstības instruments', 98.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  KOMUNIKĀCIJAS PROCESA BŪTĪBAS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  KOMUNIKĀCIJAS JĒDZIENS    8
1.2.  INFORMĀCIJAS NOZĪME ORGANIZĀCIJĀ    10
2.  IEKŠĒJĀS KOMUNIKĀCIJAS NOZĪME PAŠVALDĪBĀ    17
2.1.  IEKŠĒJĀS KOMUNIKĀCIJAS VEIDI UN LĪDZEKĻI    22
2.1.1.  Neverbālā komunikācija    25
2.1.2.  Mutiskā komunikācija    27
2.1.3.  Rakstiskā komunikācija    30
2.1.4.  Formālā un neformālā komunikācija    32
2.1.5.  Individuāla un kolektīva komunikācija    40
2.2.  EFEKTĪVA IEKŠĒJĀ KOMUNIKĀCIJA    42
2.3.  RAKSTURĪGĀKĀS PROBLĒMAS IEKŠĒJĀ KOMUNIKĀCIJĀ    43
3.  IEKŠĒJĀS KOMUNIKĀCIJAS ORGANIZĒŠANA DOBELES NOVADA PAŠVALDĪBĀ    47
3.1.  DOBELES NOVADA PAŠVALDĪBAS RAKSTUROJUMS    47
3.1.1.  Pašvaldības tiesiskais regulējums    52
3.2.  IEKŠĒJĀS KOMUNIKĀCIJAS RAKSTUROJUMS DOBELES NOVADA PAŠVALDĪBĀ    64
3.2.1.  Padziļinātās intervijas un to rezultāti    68
3.2.2.  Darbinieku anketēšana un to rezultāti    70
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    85
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    87
  PIELIKUMI    92
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Pētījuma rezultāti liecina, ka hipotēze ir apstiprinājusies, jo veiksmīga iekšējā komunikācija ir efektīvāka mērķu sasniegšanas atslēga.
2. Kā vislielāko iekšējās komunikācijas trūkumu pašvaldības darbinieki atzīst informācijas nepietiekamību.
3. Katru pirmdienu plkst.9 pie domes priekšsēdētāja notiek nodaļu un struktūrvienību vadītāju sanāksme, kur piedalās arī priekšsēdētāja vietnieks, izpilddirektors un izpilddirektora vietnieks. Plkst.10 sanāksme turpinās novada iestāžu vadītajiem un otrdienās tā notiek kapitālsabiedrību vadītajiem kopā ar pagastu pārvalžu vadītajiem, kas sarežģī iekšējās komunikācijas efektivitāti Dobeles pašvaldībā.
Priekšlikums. Mainīt iestādes sanāksmju organizāciju, to sasaucot vienu reizi nedēļā kopā visiem vadošajiem speciālistiem, piedaloties priekšsēdētaja vietniekam, izpilddirektoram un izpilddirektora vietniekam. Sanāksmē runājot par galvenajiem risināmajiem jautājumiem, par ko būtu informēti visi vadošie speciālisti. Tālāk organizējot mazākas sanāksmes domes amatpersonu, struktūrvienību vadītāju un iestāžu vadītāju starpā, kur tiktu risināti jautājumi atbilstoši viņu kompetencei. Tālāk katras nodaļas, struktūrvienības un iestādes vadītājs nepieciešamo informāciju nodod saviem darbiniekiem sanāksmes veidā vai personīgi. Šādā veidā darbinieki būs informēti par iestādē notiekošo un samazinās iespējamību informāciju nodot par vēlu vai nenodot vispār. Samazinātos baumu rašanās risks. Visbiežāk pielietotais komunikācijas veids Dobeles novada pašvaldībā ir personīgas sarunas, kā arī iestādes iekšējā telefona līnija. Informāciju par pasākumiem, apmācībām un semināriem darbinieki iegūst e - pastā.
4. Pašvaldības darbiniekiem tiek organizētas apmācības, semināri un pieredzes apmaiņas braucieni gan Latvijā, gan ārpus robežām. Pašvaldība piedalās dažādos starptautiskos un Latvijas mēroga projektos, lai piesaistītu finanšu līdzekļus dažādu jomu attīstībai un pilnveidošanai.
5. Vadība ne vienmēr ņem vērā darbinieku viedokli. Darbinieki vēlās vairāk izteikt savu viedokli un piedalīties plānošanā un lēmumu pieņemšanā, kā arī biežāk apspriesties ar vadītājiem.
Priekšlikums. Iknedēļas nodaļu, struktūrvienību un iestāžu sanāksmēs aicināt darbiniekus izteikties un paust savu viedokli par atsevišķiem jautājumiem. Atvēlēt vairāk laika apspriedei ar darbiniekiem, nevis tikai sausai informācijas nodošanai darbiniekiem. Darbinieku vēlmes nodot tālāk augstākstāvošām amatpersonām. Nepieciešamības gadījumā organizēt struktūrvienību sanāksmes divas reizes nedēļā. Tas veidos aktīvu komunikāciju no apakšas uz augšu, ne tikai apgrieztā virzienā. Darbiniekus izteikt savas domas stimulēs arī fakts par reālu darbinieku ideju, ieteikumu realizēšanu. Tādā veidā tiks samazināta arī plaisa starp darbiniekiem un vadītājiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants