Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 1.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 2.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 3.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 4.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 5.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 6.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 7.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 8.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 9.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 10.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 11.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 12.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 13.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 14.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 15.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 16.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 17.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 18.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 19.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 20.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 21.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 22.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 23.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 24.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 25.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 26.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 27.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 28.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 29.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 30.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 31.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 32.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 33.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 34.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 35.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 36.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 37.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 38.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 39.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 40.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 41.
  • Referāts 'Pusaudžu attieksme pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē', 42.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa Pusaudžu attieksmes pret vecākiem, audzināšanas stilu ģimenē un pusaudžu vecumposma teorētiskā izpēte    4
1.1.  Attieksmes jēdziens    4
1.2.  Ģimenes loma pusaudžu attieksmes veidošanā pret vecākiem    6
1.3.  Audzināšanas stili ģimenē    8
1.4.  Pusaudžu vecumposma īpatnības    10
  Secinājumi    16
2.  Praktiskā daļa Pusaudžu attieksmes pret vecāku prasībām praktiskā izpēte saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē    17
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    17
2.2.  Pētījumā iegūto rezultātu apstrāde un analīze    20
2.3.  Individuālo respondentu aptauja un tās rezultātu analīze    27
2.4.  Pētījuma rezultātu interpretācija    28
  Secinājumi    29
  Nobeigums    30
  Izmantotā literatūra    31
  Anotācija    32
  Pielikumi    33
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Autore ir aptaujājusi 70 respondentus, no tiem 35 ir vecāki, un 35 viņu pusaudži. Hipotēze kopumā apstiprinājās, jo iegūtie rezultāti liecina, ka no audzināšanas stila arī ir atkarīga attieksme, kāda pusaudzim izveidosies pret saviem vecākiem.
Aptaujas anketas tika veidotas ar mērķi, lai noskaidrotu kāda attieksme ir pusaudžiem pret vecāku prasībām saistībā ar audzināšanas stilu ģimenē. Autore ir apkopojusi datus, pēc kuriem ir iespējams noteikt audzināšanas stilu ģimenē un bērnu attieksmi pret saviem vecākiem. Pētījumā ir redzams, ka ģimenēs, kurās valda savstarpēja saprašanās un uzticēšanās, pusaudžiem dominē vecāku prasību pieņemšana, bet savukārt ģimenēs, kurās notiek noteikumu diktēšana, vērojama negatīva pusaudžu attieksme pret vecākiem.

NOBEIGUMS
Iepazīstoties un izanalizējot psiholoģisko literatūru, tika izpētītas zinātnieku, psihologu atziņas par attieksmi, par audzināšanas stiliem ģimenē un pusaudžu vecumposma īpatnībām.
Svarīgākie priekšnosacījumi vecāku un bērnu attiecībās ir sapratne, bērna personības un uzskatu akceptēšana, mīlestība un pozitīva attieksme. Valdonīgās metodes, nodarītās sāpes, sagrauj uzticēšanos un attālina bērnu no vecākiem.
Pieaugušie, ir tie, no kuriem mūsu bērni mācās tikt galā ar dzīves grūtībām. Pusaudži reizēm neieklausīsies tajā, ko viņiem saka, toties viņi redz ko vecāki dara. Ģimenes modelis bērnam ir dzīves mēraukla. Pēc tās, vairāk vai mazāk, bērns veidos arī savu attieksmi pret lietām, procesiem. Ja agresija, alkohola lietošana, bērna ignorēšana un vienaldzīga attieksme ir pašsaprotama lieta, tad visticamāk arī pusaudzis izvēlēsies šādu rīcības modeli.
Salīdzinot ievadā izteiktās domas par pētījuma problēmu, varu secināt, ka audzināšanas stilam ir nozīme, pusaudžu attieksmes veidošanās procesā pret saviem vecākiem.
Autorei šis darbs īpašas grūtības nesagādāja. Vienīgi, diezgan ietilpīgu laika posmu, no visa darba, aizņēma, anketu sagatavošana. Kopumā bija interesants un aizraujošs darbs, un uzskatu, ka pētījuma uzdevumi realizēti un mērķis sasniegts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants