Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens. Uzņēmumu koncepcijas', 1.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens. Uzņēmumu koncepcijas', 2.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens. Uzņēmumu koncepcijas', 3.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens. Uzņēmumu koncepcijas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas vadīšanai nepieciešams īpašnieks, kurš ir atbildīgs par visiem pieņemtajiem lēmumiem un sekām, kas ar tiem saistās. Organizācijai paplašinoties nepieciešams veidot daudz strukturētāku vadības sadalījuma struktūru, kurā īpašnieki deleģē noteiktiem darbiniekiem atsevišķas funkcijas un atbildības. Strukturētas organizācijas iekšienē darbinieks spēj saprast ko no viņa gaida darba devējs, tādējādi novēršot darba dublēšanos. Uzņēmums šādā veidā parāda dzīves ciklu, bez kura uzņēmums nespētu eksistēt. I. Aidze ir izveidojis uzņēmuma dzīves ciklu, kurš sastāv no vairākām attīstības fāzēm. Sākuma stadijā notiek uzņēmuma organizēšana, dokumentu izstrāde un idejas iemiesošana dzīvē. Otrajā stadijā uzņēmumam nepieciešams sākt ražošanu, kur galvenais akcents ir uzdevumu izpilde, kurā ietilpst arī finanšu jautājumu risināšana. Sākuma stadija ir visbīstamākā dēļ trauslās uzņēmuma finanšu struktūras. Pēc finanšu grūtību pārvarēšanas sākas augšanas stadija, kur tiek apgūts jaunais tirgus, nodrošināta produkta kvalitāte un patērētāju vajadzību izpēte. Ziedu stadiju raksturo sakārtota uzņēmuma sakārtotā un stabilā uzņēmuma struktūra ar attīstības taktiku un patērētāju vēlmju apmierināšana. Pēc brieduma un stabilitātes seko birokrātijas stadija, kura traucē jauno ideju realizāciju. Jebkurā no stadijām lielai nozīmei jābūt inovācijām. Attiecīgās dzīves cikla fāzēs jāspēj orientēties u to, lai katrs darbinieks būtu savā vietā, kas spētu nest jaunas idejas un spētu sakārtot uzņēmuma administratīvās funkcijas. Problēmas rada nepietiekami kvalificēti un nekompetenti cilvēki augstākajā vadības līmenī, mārketinga nozīmes nenovērtēšana, vadības stagnācija u pārmaiņām un nevēlēšanās uzņemtie saistības pret patērētājiem .…

Autora komentārsAtvērt
Atlants