Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 1.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 2.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 3.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 4.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 5.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 6.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 7.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 8.
  • Konspekts 'Vispārīgā un sociālā pedagoģija', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Šo tematu no trim piedāvātajiem izvēlējos aplūkot pirmo, tāpēc, lai pati labāk iepazītu pedagoģijas pamatkategorijas un, lai vēlāk spētu veikt arī otru uzdoto patstāvīgo darbu. Kā pirmo no pedagoģijas pamatkategorijām aplūkošu:
audzināšanu.
,,Audzināšanas jēdziens ir senākais un plašāk aptverošais jēdziens, kas atklāj cilvēka tapšanu. Audzināšanas jēdziens eksistēja jau latīņu un grieķu valodā.”1
,,Šim jēdzienam kopš seniem laikiem pievērsa uzmanību filozofi, pedagogi, politiķi. No senākajiem laikiem līdz mūsdienām audzināšana arvien vairāk tiek izmantota valsts varas interešu ievērošanai, aizstāvēšanai un varas interešu attaisnošanai. Tādēļ bieži varas izveidoto audzināšanas un izglītības struktūru ideoloģija nonāk pretrunā ar indivīda, ģimenes un atsevišķu sabiedrisko grupējumu interesēm. Radušās pretrunas nepārtraukti jāpārvar audzināšanas un vadīšanas procesos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants